Nota de premsa

La Plataforma Salvem la Platja Llarga demana la desclassificació del sector de sòl urbà

Una vintena d'entitats donen suport a la plataforma

Imatge de la Platja Llarga abans d'iniciar-se les obres. fdg/ tere belmonte

Imatge de la Platja Llarga abans d'iniciar-se les obres. fdg/ tere belmonte

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La Plataforma Salvem la Platja Llarga demana a l’Ajuntament la incoació d’un expedient de modificació puntual del Planejament General per al sector Platja Llarga que atorgui la classificació del sector com a sòl no urbanitzable d’especial protecció i l’adopció de les mesures necessàries per assegurar el manteniment dels seus valors naturals i paisatgístics.

Aquesta petició es fonamenta en la voluntat popular d’impedir la urbanització de la Platja Llarga, que és una de les poques platges sense edificar entre el Delta del Llobregat i Torredembarra.

Aquesta voluntat popular es manifesta a través de 3.270 signatures de ciutadans i ciutadanes (comptabilitzades a data 8 de novembre) i de 20 entitats cíviques (consultables a www.depana.org/platjallarga/entitats.htm), que han manifestat la seva adhesió a la campanya Salvem la Platja Llarga.

La petició documenta el caràcter inundable de la Platja Llarga i demostra que es tracta d’una zona humida, fets que fan que sigui il·legal la seva urbanització d’acord amb la normativa actual.

Així mateix, el document lliurat detalla l’existència d’importants valors naturals i paisatgístics que no es poden deixar perdre, en bé de la ciutat de Vilanova i la Geltrú i de l’interès públic.

La Plataforma Salvem la Platja Llarga demana als ciutadans i ciutadanes del país que donin suport a la campanya signant a través del web www.depana.org/platjallarga/signa.htm i als habitants de Vilanova i la Geltrú que s’adrecin per signar a la parada que la Plataforma Salvem la Platja Llarga tindrà els dies 11, 12, 13 i 14 de novembre a la Fira d’aquesta ciutat (C/ Sant Gregori, entre Plaça de les Neus i Plaça de les Cols).

La Plataforma Salvem la Platja Llarga demana a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que compleixi la normativa vigent i tingui en compte la voluntat popular de preservar aquest espai.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local