Salut mental

El 8,8% d'adolescents catalans diuen tenir ganes de morir-se, segons una macroenquesta

Almenys el 13% de joves encara sent tristesa o ràbia arran de la pandèmia de covid-19

El 8,8% dels adolescents catalans assegura tenir ganes de morir-se o d'adormir-se i no tornar-se a despertar. És un dels resultats de la macroenquesta elaborada pel Departament d'Educació i el de Salut, que ha fet pública aquest diumenge TV3. El sondeig, fet a prop de 267.000 joves d'entre 10 i 18 anys, revela que el 5,9% d'enquestats té amb freqüència pensaments sobre autolesionar-se o fer-se mal.

El questionari, dut a terme a alumnes d'entre 5è de primària i Batxillerat d'uns 2.000 centres, contenia 27 preguntes per analitzar l'estat emocional dels adolescents arran de la pandèmia de covid-19. De fet, el 40% diu que la situació provocada pel coronavirus els va generar por, tristesa, ira o ràbia, i hi ha un grup que encara avui n'arrossega seqüeles i expressa tristesa o ràbia (13%) i també por (7%). És el sondeig més gran que s'ha fet mai a Catalunya sobre salut mental a l'adolescència.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local