Metges de Catalunya xifra en un 75% el seguiment de la vaga de facultatius durant les primeres hores. ACN
ACN |
Barcelona
25-01-2023 10:36
Metges de Catalunya ha xifrat en un 75% el seguiment de la vaga durant les primeres hores d'aquesta jornada reivindicativa dels facultatius. L'aturada ha començat a les 8.00 hores i hi estan cridats 25.000 facultatius de l'Institut Català de la Salut (ICS) i dels centres concertats al sistema integral d'utilització pública de Catalunya (Siscat). Per àmbits assistencials, el seguiment ha estat del 79% a l'atenció primària i del 73% als hospitals. Per províncies, s'ha arribat a un 77% dels facultatius aturats a Barcelona, un 75% a Tarragona, un 72% a Lleida i un 77% a Girona. La d'aquest dimecres és la primera de les dues jornades de vaga convocades per Metges de Catalunya.
Salut xifra en un 17,5% el seguiment de la vaga de metges en el torn de matí
La vaga convocada per Metges de Catalunya i la Intersindical-CSC ha tingut un seguiment en el torn de matí del 17,5% dels facultatius i del 0,8% de la resta de personal, segons han comunicat el 47% de les entitats proveïdores al Departament de Salut, que n’ha informat a través d’un comunicat. Només als Centres d’Atenció Primària (CAP), el 33,5% dels facultatius han secundat l’aturada, així com el 3,4% de la resta de personal.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!