Salut preveu que el pic de la grip arribi dilluns o dimarts de la setmana vinent. ACN
ACN |
Barcelona
14-01-2025 09:47
El Departament de Salut preveu que el pic de la grip arribi dilluns o dimarts de la setmana vinent, segons ha explicat a Catalunya Ràdio el secretari de Salut Pública, Esteve Fernández. El secretari ha explicat que actualment hi ha uns 375 casos per cada 100.000 habitants, unes xifres altes però no preocupants. La conselleria preveu que aquesta xifra continuï pujant una setmana i pugui arribar als "400 o 400 i pocs" casos per cada 100.000 habitants i, "com a molt tard", assoleixi el seu màxim a principis de la setmana vinent. A partir de llavors, els casos començarien a baixar. Davant d'aquesta situació, ha recomanat a les persones amb símptomes que teletreballin si poden i, en tot cas, que facin ús de la mascareta.
Tot i això, ha afegit que la situació no és com per establir l'ús de la mascareta de manera generalitzada. Sí que s'està demanat als professionals sanitaris que visiten als centres sanitaris que la portin, no només en zones compromeses on hi ha pacients immunodeprimits sinó també en les consultes habituals. "En funció de com evolucioni, veurem", ha manifestat.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!