L’Alt Penedès i el Garraf impulsen un nou protocol per abordar l’obesitat amb un model integral i centrat en la persona. CSAPG
Redacció |
Vilafranca del Penedès
17-06-2025 21:15
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Grup de treball en Obesitat de l’Alt Penedès i el Garraf ha presentat aquest dilluns el nou protocol territorial per a l’abordatge de l’obesitat, en una jornada celebrada a l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès. La iniciativa busca establir un model d’atenció integral, coordinada i centrat en la persona, per fer front a un dels principals reptes de salut pública del territori.
El grup està format per professionals del Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) i de l’Atenció Primària de l’Alt Penedès i el Garraf (Institut Català de la Salut - ICS), que han unit esforços per desplegar una estratègia conjunta i multidisciplinària. El protocol posa especial èmfasi en la detecció precoç, el seguiment personalitzat i l’abordatge lliure d’estigma.
Durant la jornada, el Dr. David Benaiges, cap de Servei d’Endocrinologia i Nutrició del CSAPG, va destacar la necessitat de superar el model clàssic d’atenció, tot fomentant l’autonomia dels pacients i garantint una assistència coordinada entre nivells.
Una malaltia crònica en creixement
La dietista-nutricionista del CSAPG, Míriam Herranz, va subratllar que l’obesitat és una malaltia crònica que afecta el 18,7% de la població adulta a Espanya, segons l’estudi ENE-COVID, i que continua sent socialment estigmatitzada.
Per la seva banda, la Dra. Isabel Luna, adjunta a direcció de l’EAP Vilanova 2, va exposar la metodologia basada en el model de les 5A de les guies canadenques, que aposta per un abordatge personalitzat i respectuós: demanar permís, avaluar, assessorar, acordar objectius i assistir.
El protocol també inclou propostes integrades en els àmbits de la nutrició, l’activitat física i el suport emocional, amb la participació de dietistes-nutricionistes, fisioterapeutes i referents en benestar emocional i comunitari. A més, es van presentar les darreres novetats en tractaments farmacològics i en cirurgia bariàtrica.
Finalment, la Dra. Marisa Díaz i la infermera Regina Llimona van detallar la implementació de la nova ruta assistencial, que ja es comença a desplegar als centres de salut del territori.
Amb aquest nou protocol, l’Alt Penedès i el Garraf avancen cap a un model de salut pública més humanitzat i efectiu per afrontar l’obesitat, en línia amb el Pla de Salut de Catalunya 2021-2025.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!- Consorci Sanitari de l’Alt Penedès i Garraf
- obesitat
- Avinyonet del Penedès
- Canyelles
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- Cubelles
- El Pla del Penedès
- Font-rubí
- Gelida
- La Granada
- Les Cabanyes
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès