El Vendrell adapta les escoles bressol a les altes temperatures amb una inversió de 55.000 euros. Ajuntament del Vendrell
Redacció |
El Vendrell
26-06-2025 22:14
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L’Ajuntament del Vendrell ha reforçat les mesures d’adaptació al canvi climàtic amb la climatització progressiva de les escoles bressol municipals. Davant l’increment de temperatures extremes i els avisos recurrents de Protecció Civil durant els mesos d’estiu, el consistori ha prioritzat la millora de les condicions ambientals d’aquests espais que acullen infants de 0 a 3 anys.
Fins ara, la Regidoria d’Educació ha destinat més de 55.000 euros a instal·lar sistemes de climatització a les escoles bressol del Puig, Ralet Ralet i el Riuet de Coma-ruga, que ja compten amb sistemes eficients de control tèrmic. Actualment, també s’estan duent a terme els treballs per dotar de climatització l’escola bressol del Botafoc, que fins ara havia mantingut nivells de confort adequats.
L’escola bressol Mestral, per la seva ubicació i característiques arquitectòniques, no requereix de moment intervencions específiques, ja que presenta valors dins dels estàndards de confort.
La regidora d’Educació, Silvia Vaquero, ha destacat que “estem adequant les escoles bressol a les condicions climàtiques actuals perquè els infants estiguin en espais confortables i saludables. Les nostres escoles es troben en condicions òptimes, aquest és el deure i el compromís d’aquest govern. Apostem per una educació pública, gratuïta, universal i de qualitat”.
Amb aquesta actuació, l’Ajuntament del Vendrell reafirma el seu compromís amb l’educació de qualitat i amb la protecció de la població infantil davant els efectes del canvi climàtic, convertint les escoles bressol en refugis climàtics segurs i adaptats a la realitat actual.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!