Nota de premsa

La festa major de Sitges ultima els preparatius del programa

La periodista Mònica Gallardo i el folklorista Jofre Vilà, pregonera i pendonista de la Festa Major d’enguany

La pregonera Mònica Gallardo ha participat activament en la Festa Major fent el ball de gitanes, cercolets, pastorets i panderetes, com a espectadora i com a professional a Ràdio Maricel. La periodista reconeix no haver desaprofitat aquesta oportunitat d’elaborar el pregó i afirma que té el text estructurat al cap i que, fins i tot, ha escrit en un document les idees que vol desenvolupar. Però encara no el vol enllestir fins pocs dies abans de pronunciar-lo per no donar-li moltes voltes. Gallardo ha manifestat que el pregó, que llegirà el 21 d’agost a dos quarts d’onze de la nit al parc de Can Bóta, estarà fet amb sentiment, però tindrà un estil diferent al dels últims anys perquè no inclourà espectacles complementaris ni teatralitzacions.

Jofre Vilà és una de les poques persones que ha fet gairebé tots els papers dins la Festa Major. Entre altres coses, ha recuperat balls, ha creat cabeçuts, coreografies, i fins i tot, ha portat gegants. Una de les funcions que encara li quedaven per fer era la de ser pendonista, figura que encarnarà aquest any amb molta il•lusió. La Comissió de Festa Major i l’Ajuntament han volgut nomenar-lo pendonista com a reconeixement a la seva llarga trajectòria humana i a les seves qualitats cíviques com a soci fundador de l’Agrupació de Balls Populars de Sitges, com a impulsor i promotor del premi Folklore, i també per tots els estudis, treballs i llibres que ha escrit relacionats amb la Festa i d’altres manifestacions populars i tradicionals de Sitges. Vilà exposarà el sant al domicili on va néixer, situat al carrer Jesús número 11. Els cordonistes que l’acompanyaran seran els seus fills.

En la presentació d’aquest dimecres d’aquestes dues figures cabdals de la Festa Major, la Comissió i la regidoria de Cultura van desvetllar alguns dels actes de la propera festivitat de Sant Bartomeu. El president de la comissió Ramon Soler va avançar que el pregó ja no es llegirà al Racó de la Calma sinó al Parc de Can Bóta. El trasllat d’espai ve motivat per haver quedat petit. Malgrat que l’acte, que dóna el tret de sortida a la festa, es desvincula del casc antic de la vila, Soler va assegurar que el lloc escollit estarà ben guarnit per a l’ocasió amb l’objectiu de continuar aquesta tradició els propers anys i obrir la festa a altres llocs.

Ramon Soler també va reafirmar l’aposta ferma per donar solemnitat a la festa del jurament de la bandera el 22 d’agost. La voluntat dels organitzadors és arrelar l’acte que van instaurar l’any passat per fer més lluïda la donació de la bandera de l’església a la comissió i la cercavila que acompanya la bandera del sant fins al carrer Bonaire, casa del president de la comissió. Per això, la comissió i la regidoria començaran a organitzar una sèrie d’assaigs perquè tot el poble puguin cantar els goigs i així s’arreli en el sitgetanisme cultural.

Un altre dels actes més destacats tindrà lloc el 22 d’agost al Saló de Plens durant la descoberta de la placa que anomena Bonaventura Julià i Masó com a fill predilecte. La proposta d’aquest nomenament pòstum ha anat a càrrec del Grup d’Estudis Sitgetans, L’Eco de Sitges i la Societat Recreativa El Retiro. Segons la comissió i la regidoria de Cultura s’ha de recordar aquest sitgetà il•lustre perquè va destacar en diferents àmbits com l’associacionisme i la seva aportació al municipi, fins i tot en l’àmbit polític, ja que va ser alcalde de Sitges entre el 1918 i el 1922.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local