Universitat d'Oxford

El roquetenc Carlos A. Martín-García estudiarà un màster a Oxford amb una beca de la fundació La Caixa

L’estudiant del Garraf, graduat en Arqueologia i Història per la Universitat de Barcelona, ha obtingut una de les 100 beques concedides entre més d’un miler de candidatures d’Espanya i Portugal

El roquetenc Carlos A. Martín-García estudiarà un màster a Oxford amb una beca de la fundació La Caixa . EIX

El roquetenc Carlos A. Martín-García estudiarà un màster a Oxford amb una beca de la fundació La Caixa . EIX

Carlos A. Martín-García, veí de les Roquetes, a Sant Pere de Ribes, iniciarà aquest octubre el màster en Estudis Tardoantics i Bizantins a la Universitat d’Oxford després d’obtenir una de les beques de postgrau que concedeix la Fundació “la Caixa”. Després de completar el doble grau en Arqueologia i Història a la Universitat de Barcelona, continuarà la seva formació en una de les universitats més prestigioses del món.

L’accés a la beca ha requerit superar un procés de selecció en dues fases: una primera avaluació del projecte acadèmic i de l’expedient universitari, seguida d’una entrevista personal per valorar la projecció investigadora del candidat. D’entre més d’un miler de sol·licituds presentades a Espanya i Portugal, només se’n van concedir cent.

Aquests estudis li permetran adquirir una formació més àmplia i transversal, combinant diferents disciplines de les humanitats, que Martín-García considera “fonamentals per entendre el món en què vivim i conèixer els patrons culturals i socials”.

El màster està especialitzat en l’antiguitat tardana, el període de transició entre el món romà i l’edat mitjana. Tot i que el Regne Unit conserva un patrimoni limitat d’aquest període, les seves universitats compten amb alguns dels principals especialistes en la matèria.

L’estudi de l’antiguitat tardana s’aborda des de la perspectiva pròpia de la tradició acadèmica britànica, amb un enfocament diferent del que és habitual a Espanya. El programa també destaca pel sistema docent dels tutorials, basat en classes reduïdes i en el diàleg i el debat entre el professorat i l’alumnat.

La possibilitat d’estudiar a Oxford era un objectiu que Martín-García perseguia des de feia gairebé tres anys. Aquesta experiència suposa un pas més en la seva trajectòria investigadora. Després del màster, preveu cursar un doctorat a Espanya amb l’objectiu de desenvolupar una línia de recerca pròpia i, eventualment, dirigir un equip d’investigació des de la universitat.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!

També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies



Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local