Diputació de Barcelona

‘Habitar el meu cos’ porta a Vilanova el debat sobre la pressió estètica

L’exposició de l’artista Yolanda Domínguez es podrà visitar del 2 al 29 d’octubre al Centre Cívic La Geltrú

‘Habitar el meu cos’ porta a Vilanova el debat sobre la pressió estètica. Diputació de Barcelona

‘Habitar el meu cos’ porta a Vilanova el debat sobre la pressió estètica. Diputació de Barcelona

Vilanova i la Geltrú acull aquest mes l’exposició ‘Habitar el meu cos’, de l’artista i comunicadora visual Yolanda Domínguez, una mostra que reflexiona sobre la pressió estètica que reben les dones i la influència dels cànons de bellesa en la percepció del propi cos.

L’exposició es pot visitar fins el 29 d’octubre al Centre Cívic La Geltrú i forma part del projecte d’exposicions itinerants de l’Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona. La proposta també arriba aquest mes a la Biblioteca Municipal del Pont de Vilomara i Rocafort.

Sis retrats per qüestionar els cànons de bellesa

La mostra utilitza la fotografia per abordar la violència simbòlica que es transmet a través de la cultura, els mitjans de comunicació, la indústria del consum i les empreses audiovisuals. L’exposició planteja com aquests missatges contribueixen a determinar quins cossos es consideren normatius, acceptats o desitjables.

A través de sis retrats de dones, Domínguez proposa nous imaginaris visuals allunyats dels estereotips i mostra cossos naturals, diversos i segurs, amb l’objectiu de reivindicar la bellesa en totes les seves formes.

Les fotografies es complementen amb textos explicatius que amplien la reflexió i aporten eines per qüestionar la pressió estètica i afavorir una relació més saludable amb el propi cos.

El paper de les xarxes socials

Un dels eixos de la mostra és l’impacte de les xarxes socials, especialment entre nenes i adolescents. L’exposició posa el focus en fenòmens com els filtres, els likes o les rutines de bellesa cada vegada més prematures, que poden reforçar la pressió per adaptar-se a determinats models físics.

La proposta defensa una representació més diversa dels cossos i de les actituds femenines i busca oferir referents que afavoreixin l’autoacceptació i el respecte per la diversitat de talles, trets i edats.

L’exposició es complementa amb un taller de l’entitat Candela.

Un nou cicle d’exposicions sobre feminismes i igualtat

‘Habitar el meu cos’ és la primera mostra del nou cicle d’exposicions itinerants impulsat per l’Àrea de Feminismes i Igualtat de la Diputació de Barcelona, que recupera aquest projecte amb la voluntat d’apropar a la ciutadania continguts sobre feminismes i igualtat a través de l’art.

La Diputació preveu que la mostra itineri aquest any per una vintena de municipis de la demarcació de Barcelona.

El cicle també inclou ‘Jornades Catalanes de la Dona. Maig del 1976’, que repassa la importància històrica d’aquestes jornades en l’evolució del moviment feminista a Catalunya, i ‘Municipis per a la vida: urbanisme feminista’, amb textos i il·lustracions d’Equal Saree sobre els models urbans i la incorporació de la perspectiva feminista en la configuració dels municipis.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!

També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies



Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local