Flash

El col·lectiu GLT demana a Sitges un entorn més favorable per fer visible l’homosexualitat en els cossos policials

Neix a Sitges la primera associació de policies homosexuals de l’Estat espanyol

Jan Snijder , president de l'Asociació Europea de Policíes Gais a Sitges. fdg / rita lamsdorff

Jan Snijder , president de l'Asociació Europea de Policíes Gais a Sitges. fdg / rita lamsdorff

En la clausura d’aquesta trobada, el responsable del Programa per al col•lectiu Gai, Lesbià i Transsexual (GLT), Eugeni Villalbí, del Departament de la Presidència, s’ha mostrat preocupat per la necessitat de “generar un entorn favorable” per fer front a “l’actual situació d’invisibilitat” de l’homosexualitat en diversos àmbits i, especialment, en el dels cossos de policial. Aquest és un sector en què, donada la seva naturalesa històrica, la discriminació per raons d’orientació sexual sempre s’ha fet més palesa.

En el marc d’aquesta jornada, organitzada per l’entitat XarxaGay, s’ha presentat oficialment la primera associació de policies homosexuals de l’Estat. En aquest sentit, Eugeni Villlalbí, ha dit que el Govern s’alinea amb els objectius de l’entitat “pel seu caràcter inclusiu” i ha destacat que la no visibilització també és una forma de discriminació del col•lectiu.

D’altra banda, també ha remarcat que el Pla Interdepartamental del Programa per al col•lectiu GLT, que el Govern preveu aprovar durant aquest semestre, té un apartat específic per a l’àmbit laboral. Aquest contempla, entre d’altres, l’aplicació de mesures de formació i informació que ajudin a foragitar l’homofòbia en el lloc de treball.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local