Opinió

Cultura de la totxana

La imatge d'aquesta casa abans de ser enderrocada va ser la portada de la revista municipal 08800 del mes d'octubre

La imatge d'aquesta casa abans de ser enderrocada va ser la portada de la revista municipal 08800 del mes d'octubre

I representar no vol dir mentir per aconseguir el vot dels ciutadans per tenir un taló en blanc durant quatre anys. Representar vol dir tenir la responsabilitat d’interpretar i saber copsar que volen i que no volen els ciutadans.I el que no volíem precisament, els vilanovins i les vilanovines, era que es construís a la Platja Llarga. Pero ells no ho van voler o no ho van saber interpretar (sospitem que més aviat la primera), i un cop més es van haber de mobilitzar els ciutadans per fer veure una evidència, que la Platja Llarga no s’havia d’urbanitzar. I ara resulta que els qui ja se l’havien venut se’ns presenten com els salvadors. Doncs no, els vilanovins no oblidem que la suposada “salvació” ha significat l’increment d’edificabilitat de l’Eixample Nord. Un cop més qui hi surt perdent és la nostra vila.

Tampoc podem oblidar les destrosses urbanístiques que s’estan fent a barris tan emblemàtics com la Geltrú o el barri de Mar. A la Geltrú va ser el mateix regidor d’urbanisme qui es va fer una casa que trencava totalment l’estètica del barri. Però aquest no és l’únic cas, s’ha permès fer moltes altres cases que poc a poc van trencant l’encant d’aquest barri històric.

Al barri de Mar la tònica és la mateixa. Les cases blanques dels pescadors es van enderrocant dia a dia per construir edificis que als qui estimem Vilanova ens treuen de polleguera.

Des de la CUP volem dir que la Vilanova cap a la que anem no és la Vilanova que volem. Cap vila pot pair, sense perdre la seva identitat, un creixement totalment desmesurat, al servei de l’especulació i que a sobre no va, ni molt menys, acompanyat dels serveis que requeriria (escoles, instituts, CAPs, hospitals...)

Des de la CUP volem que els barris esmentats siguin protegits pel seu valor històric i no es permeti seguir fent les destrosses urbanístiques que s’hi estan fent. Encara som a temps d’aturar aquestes polítiques que faran perdre el caràcter propi i la singularitat de Vilanova i la Geltrú, per convertir-nos en una ciutat més de la segona corona metropolitana.
Volem mirar Vilanova amb l’orgull del que és i no amb l’enyorança del que va ser i per culpa de polítiques contraries a la voluntat popular ja no és.


CUP (Candidatura d’Unitat Popular) Vilanova i la Geltrú.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local