Santi Rodríguez a la roda de premsa
VD |
14-05-2007 08:57
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
A la sessió de control que va tenir lloc al Parlament de Catalunya el 3 de maig passat, Santi Rodríguez va demanar que la consellera Geli expliqués si el govern català havia previst o no construir un nou hospital general a la capital del Garraf. La pregunta tenia la seva raó de ser en el recent anunci, per part del PSC de Vilanova i la Geltrú, d'incloure al seu programa electoral la construcció d'un hospital d'aguts a la capital del Garraf.
En cap moment de la seva resposta, però, la consellera de Salut va fer referència a la necessitat de construir un hospital nou. Sí va apuntar, però, que els hospitals dels Camils i de Sant Antoni haurien de funcionar en el futur com una sola entitat. "Tenim dues estructures hospitalàries que pretenem que acabi essent gestionades per un únic ens de gestió i portar més serveis a lHospital de Vilanova", va explicar Marina Geli.
Davant aquesta resposta, Santi Rodríguez explica: "Podem compartir les necessitats de repensar els equipaments hospitalaris de la comarca per tal de dotar als ciutadans dels serveis que reclamen, i que no poden rebre malgrat els esforços dels professionals.
Lamentem, però, que les declaracions del candidat del PSC a l'alcaldia de Vilanova, prometent un nou hospital general, no siguin més que això, una promesa electoral que no es corresponen amb la voluntat i previsions del Govern, del seu mateix color polític".
ERC, un soci incòmode
El PP igualment qüestiona la capacitat i rigor del grup municipal d'ERC a l'hora de plantejar propostes en matèria hospitalària. Com es recordarà, la setmana passada el candidat republicà Tomàs Àlvaro va reclamar diversos serveis per a l'hospital Sant Antoni Abat, entre ells la maternitat.
Segons apunta Santi Rodríguez, però, ERC és un partit que perdut credibilitat a Vilanova i la Geltrú. "L'Ajuntament s'ha gastat una milionada a Neàpolis, el projecte 'estrella' del senyor Àlvaro, quan en realitat el que feia falta era l'ampliació dels serveis hospitalaris. A ERC no tenen clares les prioritats. És un soci de govern incòmode, estrambòtic, tan a Vilanova com al Govern de la Generalitat, com ja han comprovat els votants del PSC i de CiU".
El PP, per l'ampliació de serveis hospitalaris
Segons exposa Santi Rodríguez, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha de lluitar perquè l'hospital Sant Antoni Abat (una fundació que està presidida per l'alcalde de la ciutat) torni a ser un centre hospitalari de referència.
Com es recordarà, arran dels pactes que es van signar a la dècada de 1990 entre l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i la Generalitat, l'hospital de Sant Antoni va passar a ser bàsicament un centre sòcio-sanitari i la maternitat es va traslladar als Camils.
"Entre els anys 1995 i 1999, i així ho constaten les actes i mocions del Ple municipal, el Partit Popular va ser l'única força política que va defensar la necessitat de mantenir a Vilanova i la Geltrú un hospital d'aguts amb maternitat inclosa, atès el creixement demogràfic que la ciutat començava a registrar", recorda Santi Rodríguez.
Per aquest motiu, els populars demanen una "ampliació física de l'hospital, amb nous edificis per oferir millors serveis". En aquest sentit, el PP proposa que l'Ajuntament reservi uns terrenys per a equipaments hospitalaris just davant del pàrking de l'hospital, a l'altre costat de la ronda Ibèrica.
Llibres de text gratuïts i nova escola
D'altra banda, i atesos els problemes de dèficit de places escolars com a conseqüència del creixement demogràfic que registra Vilanova i la Geltrú, el Partit Popular proposa la construcció d'un nou centre escolar per a nens de 3 a 12 anys.
Una altra proposta dels populars en matèria educativa és la implantació progressiva de llibres de text gratuïts, tan a les escoles públiques com a les concertades.
Soterrament del tren
El projecte per al soterrament de la via del tren al seu pas pel centre urbà és una altra qüestió en què el tripartit local PSC-ERC-IC tampoc està avançant, segons exposa Santi Rodríguez. "Així, mentre que Sitges ja ha signat un conveni amb el departament de Política Territorial i Obres Públiques i amb el Ministeri de Foment per fer l'estudi de soterrament, a Vilanova i la Geltrú encara estem esperant".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!