Marxa Special Olympics

Special Olympics premia l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i el col·lectiu de voluntaris

Més d'un miler de persones participen, ahir diumenge a Barcelona, a la Marxa Special Olympics a favor de la inclusió dels esportistes amb discapacitat intel·lectual

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Més d'un miler de persones van participar ahir diumenge a Barcelona a la Marxa Special Olympics a favor de la inclusió dels esportistes amb discapacitat intel·lectual sota el lema "Tots junts som imparables". Aquesta caminada, organitzada per Special Olympics Catalunya, la Federació ACELL i la Fundació FC Barcelona, va reclamar una millor inclusió a la societat de les persones amb discapacitat intel·lectual a través de l'esport i conscienciar de la vulnerabilitat del sector, en especial en l'actual context econòmic. La marxa, que va transcórrer des de la plaça de la Reina Maria Cristina fins al Palau Blaugrana, hi van participat, entre altres, el conseller en funcions de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries; Francesc Martínez de Foix, vicepresident de Special Olympics Catalunya i president de l'ACELL; el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gerard Figueras; la regidora de l'Ajuntament de Barcelona, Irma Rognoni, i el vicepresident del FC Barcelona, Jordi Cardoner.

L'acte central de la Marxa Special Olympics es va celebrar al Palau Blaugrana, on es va disputar un partit d'exhibició d'hoquei interior entre els jugadors d'Special Olympics i els del juvenil del FC Barcelona que, per un dia, van haver de seguir el reglament d'aquest esport adaptat.

A les instal·lacions blaugrana, també es van lliurar els quarts Premis Nacionals Special Olympics, que reconeixen entitats, persones i empreses que fan possible aquest moviment esportiu internacional. El Premi d'Honor va ser per les ciutats de Barcelona i Vilanova i la Geltrú, que a l'octubre van ser les seus de 20è aniversari dels Jocs Special Olympics 1992- 2012, després d'haver acollit dues dècades abans aquest mateix esdeveniment esportiu internacional. El Premi al Compromís Solidari va anar a mans dels voluntaris del 20è aniversari dels Jocs Special Olympics Barcelona - Vilanova i la Geltrú 1992-2012. 500 persones que van esdevenir un exemple de compromís, il·lusió i participació en feines de logística, protocol, informació, acompanyament d'esportistes i de delegacions, seguretat, comunicació, o actes diversos. 

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local