Operació 'Teldemain'

Decomissen 360 quilos de cocaïna oculta en llaunes de cafè de Colòmbia

La investigació la dirigeix el Jutjat d'Instrucció número 8 de Vilanova i la Geltrú i en l'operatiu s'ha detingut fins al moment a 58 persones

Policia Nacional. Decomissen 360 quilos de cocaïna oculta en llaunes de cafè de Colòmbia

Policia Nacional. Decomissen 360 quilos de cocaïna oculta en llaunes de cafè de Colòmbia

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Agents de la Policia Nacional han confiscat 360 quilos de cocaïna oculta en llaunes de cafè que van arribar al Port de Barcelona en un contenidor procedent de Colòmbia. La substancia estupefaent estava camuflada entre milers d'envasos d'un carregament legal. Durant la recerca, dirigida pel Jutjat d'Instrucció número 8 de Vilanova i la Geltrú, s'ha detingut a set individus presumptament pertanyents a una organització especialitzada a extreure droga de contenidors procedents de Sud-amèrica. S'han efectuat sis registres domiciliaris en diferents localitats de Barcelona on s'han intervingut 15.729 euros en efectiu, una màquina comptar diners, 16 telèfons mòbils, 5 vehicles, 3 ordinadors i 4 tabletes. Aquesta és la cinquena fase de l'operació "Teldemain", iniciada el passat any, en la qual s'ha detingut fins al moment a 58 persones.

Sortida segura de cocaïna

Durant diversos mesos, agents especialitzats en la lluita contra el narcotràfic han investigat les activitats d'un grup de persones possiblement vinculades amb el tràfic de cocaïna. A mesura que van avançar les investigacions, els policies van comprovar que els investigats formaven part d'una organització criminal, dirigida per membres joves i destinada a oferir a organitzacions sud-americanes dedicades al narcotràfic la sortida segura de la cocaïna enviada al port de càrrega de Barcelona. Després d'identificar als responsables de la trama, els investigadors van esbrinar que un d'ells, un treballadar de l'estivador en excedència, desenvolupava una important funció en l'organització i comptava amb nombrosos contactes dins del port. Aquest no només era l'encarregat de rebre la informació sobre la imminent arribada del contenidor que ocultava la droga, sinó que també realitzava tasques de retirada de la mateixa.

Set-centes disset llaunes amb cocaïna

Un cop avançada la investigació els policies van aconseguir identificar el contenidor en l'interior del qual es trobava la substància estupefaent i que tenia prevista la seva arribada el passat mes de desembre. Després de la seva obertura els agents van localitzar 34 palés amb caixes de cartró que contenien diverses milers de llaunes de cafè en pols. Un cop obertes, es va trobar cocaïna oculta en 717 d'elles.

Finalment es va dur a terme la detenció de set persones, presumptament integrants de la xarxa, en diferents localitats de Barcelona, així com el registre de sengles habitatges on es van localitzar 15.729 euros en efectiu, una màquina de comptar diners, 16 telèfons mòbils, 5 vehicles, 3 ordinadors i 4 tabletes.

L'organització desmantellada s'havia especialitzat a extreure carregaments de cocaïna enviats a Espanya a l'interior de contenidors. El modus operandi d'aquest grup tenia el seu punt de partida en la introducció de la droga per part de narcotraficants en ports sud-americans. Aprofitaven el moment de tancament dels contenidors, una vegada que ja s'havia introduït la càrrega legal, per trencar els precintes originals i col·locar dins la cocaïna.

Les empreses propietàries de la càrrega legal normalment ignoren la presència de la substància estupefaent a l'interior dels bucs. En algunes ocasions, fins i tot s'introdueix la droga una vegada que el vaixell ja ha salpat. Finalment, quan els vaixells arriben als ports espanyols, persones que treballen en les drassanes o organitzacions que es dediquen expressament a aquesta tasca, recuperen la mercaderia i la hi lliuren a l'organització de narcotraficants que els ha contractat per realitzar aquestes tasques.

L'operació ha estat desenvolupada de manera conjunta per la Secció IV de la Brigada Central d'Estupefaents i Secció GRECO Galícia -ambdues pertanyents a la UDYCO Central de la Comissaria General de Policia Judicial-, la UDYCO de Barcelona i la BPPJ de Tarragona, amb la col·laboració de l'Agència Tributària. 

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local