Equip de Pediatria Alt Penedès

Els escolars de Moja reben formació en reanimació cardiopulmonar

Han fet un taller de reanimació cardiopulmonar i del funcionament del desfibril•lador per a infants i joves

EIX. Els escolars de Moja reben formació en reanimació cardiopulmonar

EIX. Els escolars de Moja reben formació en reanimació cardiopulmonar

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Alumnes de 6è de Primària de l’Escola Circell de Moja, així com estudiants de 1r de batxillerat de l’IES Milà i Fontanals de Vilafranca, van assistir a una classe teòrico-pràctica per tal d’aprendre les maniobres bàsiques de reanimació cardiopulmonar (RCP) i l’ús del desfibril•lador extern automàtic (DEA).

Professionals de l’Equip de Pediatria Alt Penedès i de l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès van ser els encarregats de dur a terme aquesta iniciativa.

Les maniobres d’RCP sorgeixen a partir del consens internacional entre els comitès d’RCP de diferents països i cada 5 anys es revisen per tal de millorar-ne l’efectivitat. Tenen com a objectiu instruir, d’una manera unificada, del protocol d’actuació que cal seguir davant d’una aturada cardiorespiratòria. Són maniobres senzilles, l’aprenentatge de les quals està a l’abast de tothom, però que és molt important que es facin seguint un ordre establert. Talment, l’ús del DEA requereix d’un fàcil aprenentatge el coneixement del qual pot comportar salvar una vida.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local