Carnaval 2014

El Carnaval de Sitges, exemple a les Jornades sobre el sistema de seguretat pública

L’objectiu principal de les Jornades ha estat aprofundir en el coneixement del sistema de seguretat pública i crear sinergies

Responsables dels cossos de seguretat han participat a les 6es Jornades sobre el sistema de seguretat pública de Catalunya, celebrades aquest dijous a Mollet del Vallès. Les Jornades, impulsades per l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, ha comptat amb diferents ponències que exemplificaven situacions que mereixen una coordinació especial.

A més de parlar sobre la Fira de Teatre de Tàrrega i sobre les activitats d’espectacles públics i recreatives de caràcter extraordinari, el Carnaval de Sitges ha estat una de les qüestions centrals de les Jornades.

La seguretat durant el Carnaval, una festa que atrau a la vila al voltant de 300 mil persones durant els dies dels actes principals, requereix d’un dispositiu especial que vetlli per la seguretat i el bon desenvolupament d’una celebració que cada any varia i que necessita actualitzacions constants en aquesta matèria. El regidor de Tradicions i Festes, Magí Almirall, un dels ponents a la xerrada, ha explicat que “la festa més important de l’hivern sitgetà serveixi d’exemple a d’altres municipis avala la tasca duta a terme pels diferents cossos de seguretat a Sitges”. L’inspector en cap de la Policia Local, Rafael Pino, per la seva banda, ha assegurat que “el Carnaval té una idiosincràsia pròpia, amb una forta arrel cultural i tradicional, que ens obliga a adaptar-nos i a garantir la seguretat en una celebració massiva i que anualment incorpora modificacions i canvis que cal tenir sota control”. La ponència sobre el Carnaval de Sitges ha comptat també amb la participació de la inspectora de la PG – ME, cap de l’ABP Garraf, Rosa M. Gubianes; el subdirector general de Programes en Protecció Civil, Jaume Guamis; el responsable de l’Hospital de campanya SEM, Jaume Gil, i el cap del Parc de Bombers Voluntaris de Sitges, Ricard Rodríguez.

L’objectiu principal de les Jornades ha estat aprofundir en el coneixement del sistema de seguretat pública i crear sinergies que facilitin la col•laboració entre les diferents parts en aspectes de seguretat i emergències.

A les Jornades s’han abordat temes com la gestió i la coordinació dels diferents àmbits d’actuació d’emergència i la funció operativa de les administracions locals, sobre la base d’esdeveniments reals de diferents municipis de Catalunya.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local