Curs 2015-16

Comencen de les obres de l'Institut La Talaia, a Segur de Calafell

Fa sis anys que Calafell espera la construcció d’aquest institut, ja que fins ara alumnes i professors estan ubicats en barracons

Ajuntament de Calafell. Comencen de les obres de l’Institut La Talaia, a Segur de Calafell

Ajuntament de Calafell. Comencen de les obres de l’Institut La Talaia, a Segur de Calafell

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Ja han començat les obres de construcció de l’Institut La Talaia de Segur de Calafell. Tal i com va informar fa uns mesos la delegada dels Serveis Territorials, M. Àngels Gonzàlez, la Generalitat ha iniciat aquesta passada setmana, els treballs d’excavació del terreny per poder construir el nou edifici de l’institut. Les obres tenen un cost de més de set milions d’euros, i es preveu que estiguin acabades al 2015.

Els nou Institut La Talaia estarà ubicat a l’Avinguda Brasil, número 8, en una parcel·la de gairebé 8.000m2. L’edifici constarà de planta baixa i tres plantes més, i tindrà una superfície útil de 3.142 m2. A més de les aules d’estudi, el nou institut tindrà biblioteca, una sala gran de gimnàs (380m2), una sala-teatre, cafeteria-menjador, consergeria, i sales per a professors, per a alumnes i també per a l’AMPA. Fora de l’edifici, també hi haurà un pati amb una pista esportiva (4.200m2), i una zona de serveis.

L’inici de les obres fa realitat, per fi, un dels projectes més importants del municipi, ja que la construcció de l’Institut La Talaia és una de les reivindicacions més demandades pels veïns de Segur de Calafell.

De fet, l’Ajuntament de Calafell ha estat reclamant des de fa anys a la Generalitat la construcció d’aquest institut per la necessitat d’alumnes i professors de gaudir d’un edifici propi, ja que fins ara estaven instal·lats en un edifici provisional.

A més, l’edifici provisional de l’Institut La Talaia té un elevat cost per a l’Ajuntament de Calafell, el qual s’ha vist obligat durant aquests sis anys a fer front al lloguer, que té un cost anual de 23.000 euros. A això cal sumar que aquest any l’Ajuntament de Calafell ha hagut d’afegir també una inversió addicional de 15.000 euros, per la necessitat de renovar el material i fer obres de manteniment en aquest edifici provisional de l’institut.

“Des de principi de mandat, una de les prioritats de l’equip de govern de l’Ajuntament de Calafell ha estat reclamar la construcció d’aquest edifici”, ha afirmat l’alcalde de Calafell, Joan Olivella.

En aquest sentit, l’alcalde de Calafell ha mantingut, al llarg d’aquests últims tres anys, diversos contactes amb la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau,  així com amb la delegada territorial, M. Àngels Gonzàlez, reclamant la necessitat urgent d’aquestes obres. Finalment, al novembre de 2013, el delegat de la Generalitat, Joaquim Nin, va dir que en el pressupost de 2014 estava prevista una part de la inversió per la construcció de l’Institut La Talaia. I el passat mes de juny el cap adjunt dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona, Xavier Basagaña, ja va anunciar l’inici imminent de les obres, que per fi ja s’han fet realitat.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local