Visita a Vilafranca d’un grup de 15 mestres de 8 nacionalitats en el marc d’un programa europeu. Ajuntament de Vilafranca
Redacció |
Vilafranca del Penedès
29-11-2018 16:51
Dimarts va visitar Vilafranca un grup de 15 mestres procedents de vuit països: Finlàndia, Polònia, Alemanya, Itàlia, Grècia, Portugal, Romania i Catalunya, acompanyats per una mestra de l'escola El Castellot de La Múnia, que fa d’anfitriona.
Aquest grup de mestres junt amb 18 alumnes fan fins dissabte una visita organitzada per l'escola de La Múnia gràcies al projecte europeu "Learning with the arts" que va començar el 2017 i acaba el 2019. El programa se centra en adquirir aprenentatges a través de les arts. Es fa mitjançant el treball cooperatiu i l’ús de les TIC i pretén fomentar l’autonomia de l’alumnat i dotar-lo d’eines d’autoaprenentatge. Es combinen estades en diferents països i el contacte i intercanvi d'experiències a través de les xarxes.
La regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Vilafranca, Xell Montserrat, i el tinent d’alcalde de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior, Joan Manel Montfort, van rebre al saló de plens l'equip de mestres als quals van explicar els trets diferencials que identifiquen Vilafranca com és el bagatge cultural de la vila, tot el referent a la cultura vitivinícola i el paisatge, així com també la sensibilitat per la sostenibilitat. Tots tres eixos formen el Pla de projecció exterior. Se’ls va animar i agrair la participació en aquests tipus de projectes, ja que tot l'esforç que suposa a nivell organitzatiu i d'extra en la càrrega de feina habitual, el fet de compartir coneixements, cultura i experiències, fa que tot valgui la pena.
Durant aquests dies el grup de mestres visita, a banda de Vilafranca on han visitat cellers, VINSEUM i han fet un taller de castells a Cal Figarot, Barcelona i El Vendrell.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!