Denuncien sis persones per simular ser víctimes de robatoris a l’Alt Penedès. Mossos d'Esquadra
Redacció |
Vilafranca del Penedès
16-11-2020 19:41
Els Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de l’Alt Penedès, des del mes de juny, han denunciat quatre homes i dues dones, de nacionalitats espanyola i marroquina, d’edats compreses entre els 23 i els 61 anys i veïns de les comarques de l’Alt Penedès i el Baix Camp, com a presumptes autores d’un delicte de simulació de delicte i d’estafa.
Les investigacions es van iniciar quan les persones van denunciar haver estat víctimes de robatoris violents a la via pública. Els agents van comprovar que aquests robatoris no havien existit i en realitat es tractaven de furts o de pèrdues. La intenció dels denunciants era la d’obtenir una indemnització per part de la companyia asseguradora.
El cos de Mossos d’Esquadra recorda que la simulació de delicte es castiga penalment com a delicte contra l'Administració de Justícia. Les conseqüències que el Codi Penal estableix per aquests casos és una pena de multa de sis a dotze mesos.
L'objectiu de la simulació del delicte és cobrar de les asseguradores, cosa que comporta la comissió d'un delicte d'estafa amb una pena de sis mesos a tres anys de presó si la quantia de la defraudació supera els 400 euros. I si no la superés, la pena és d’un a tres mesos de multa.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!- Estafa
- Mossos d'Esquadra
- Avinyonet del Penedès
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- El Pla del Penedès
- Font-rubí
- Gelida
- La Granada
- Les Cabanyes
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilobí del Penedès