ACN |
Barcelona
09-12-2021 09:46
La Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta (CCUB) ha criticat aquest dimecres a la nit un anunci publicitari del Servei Català de Trànsit que vol conscienciar els conductors de cotxes perquè no atropellin ciclistes a la carretera. Segons l'entitat, l'espot equipara conductors i víctimes i fa "un retrat irreal dels conductors infractors que maten ciclistes i envia un missatge de disculpa d'aquestes actuacions que provoquen morts". En l'anunci, basat en fets reals, un amic d'un ciclista mort explica l'accident, mentre que la filla del conductor explica que el seu pare ja no és el mateix des d'aleshores.
En un comunicat, la CCUB assegura que en la majoria d'ocasions amb sinistres on els conductors de vehicles de motor, maten o fereixen de gravetat a ciclistes, aquests conductors conduïen sota els efectes de l'alcohol o les drogues o amb actituds agressives al volant. "La distracció és el que normalment declaren per tal de sortir indemnes al judici", diu l'entitat, que afegeix que no es pot "posar en el mateix sac a la víctima i a l'agressor: mentre les famílies de les víctimes enterren als seus éssers estimats, els homicides estan lliures i molts anys després si arriba el judici, les penes són molt lleus".
Per això, l'entitat demana endurir les penes als conductors que atropellen ciclistes i que es facin més controls per sancionar "les constants infraccions" per no respectar els 1,5 metres de distància entre cotxes i bicicletes.
Més informació
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!