Confirmada la incursió de la vespa asiàtica a l'Alt Penedès. EIX
Redacció |
Vilafranca del Penedès
04-02-2019 13:30
Confirmada ja la presència de la vespa asiàtica (Vespa velutina nigrithorax) al Baix Llobregat, l’Anoia, el Garraf i el Baix Penedès, se sabia que la incursió d’aquesta espècie invasora a l’Alt Penedès era només qüestió de temps, motiu pel qual no ha sorprès la troballa recent d’un niu secundari ja abandonat al capdamunt d’un arbre a la ribera del Foix al nucli dels Monjos. Si és o no el primer de la comarca és impossible de saber, però és ben segur que no serà el darrer. Ha vingut per quedar-se, es tracta d’una plaga impossible d’eradicar i, per tant, cal evitar l’alarmisme i aprendre a conviure-hi.
Els individus adults d’aquesta espècie s’alimenten de líquids dolços (nèctar i mel) i també de fruita madura, mentre que les larves s’alimenten d’abelles i d’altres tipus d’insectes que són capturats pels adults i transportats als nius.
Com la resta de vespes i abelles, no pica per alimentar-se sinó per defensar-se. La picada d’aquesta vespa no és més perillosa que la de qualsevol altra vespa o abella autòctona. Com totes les picades de vespes i abelles pot produir una hipersensibilitat immediata, especialment si es tracta d’una persona al·lèrgica o si les picades són múltiples. No és més agressiva contra les persones ni més perillosa que les vespes autòctones, excepte a prop del niu, on poden ser molt agressives. No és doncs una amenaça per a la salut de les persones si es segueixen les recomanacions i si s’actua amb precaució, però si que ho és per a l’apicultura.
Més informació
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!- vespa asiàtica
- Albinyana
- Argençola
- Avinyonet del Penedès
- Banyeres del Penedès
- Bellprat
- Bellvei
- Bonastre
- Cabrera d'Anoia
- Calafell
- Canyelles
- Capellades
- Carme
- Castellet i la Gornal
- Castellolí
- Castellví de la Marca
- Copons
- Cubelles
- Cunit
- El Bruc
- El Montmell
- El Pla del Penedès
- El Vendrell
- Els Hostalets de Pierola
- Font-rubí
- Gelida
- Igualada
- Jorba
- La Bisbal del Penedès
- La Granada
- La Llacuna
- La Pobla de Claramunt
- La Torre de Claramunt
- L'Arboç
- Les Cabanyes
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Masquefa
- Mediona
- Montmaneu
- Òdena
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Orpí
- Pacs del Penedès
- Piera
- Pontons
- Puigdàlber
- Rubió
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí de Tous
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida de Montbui
- Santa Margarida i els Monjos
- Santa Maria de Miralles
- Santa Oliva
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vallbona d'Anoia
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova del Camí
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès