Vegueria del Penedès

OFICINA D'INFORMACIÓ ALS CONSUMIDOR

Caos telefònic a l'Alt Penedès per la vaga dels tècnics que subcontracta Telefònica


Redacció Vilafranca del Penedès

01-05-2015 21:43

Molts usuaris s'han quedat sense servei telefònic per la vaga dels tècnics que subcontracta Telefònica-Movistar per a la instal·lació i reparació de fibra, cable i ADSL

Subscriu-te gratuïtament i rebràs cada dissabte el nostre butlletí amb els articles d’opinió i notícies més destacades del nostre diari. Apunta’t ara!

L’Oficina Municipal d’Informació als Consumidor de Vilafranca ha començat a gestionar reclamacions arran de les queixes que s'han generat en els darrers dies per la suspensió del servei telefònic de molts usuaris. Moltes famílies s’han quedat sense servei telefònic a la comarca des de fa dues setmanes a causa de la vaga dels tècnics que subcontracta Telefònica-Movistar per a la instal·lació i reparació de fibra, cable i ADSL. A aquests usuaris, l'OMIC els informa que es poden reclamar compensacions econòmiques per les demores en els terminis legals de prestació dels serveis.

Aquesta circumstància també està provocant perjudicis a les persones usuàries que tenen contractades companyies diferents de Telefònica, les quals pateixen les conseqüències d'aquesta aturada de tècnics i molts clients són incapaços de finalitzar un procés de canvi d'operador.

L’OMIC recomana als afectats que presentin les corresponents reclamacions per un mitjà pel qual quedi constància, per exemple, per telèfon, sempre i quan es sol·liciti i s’anoti el número de referència, per correu electrònic, correu postal o a través del web de la companyia. Si no s’obté contesta favorable en el termini d’un mes, es pot presentar la reclamació a l’OMIC, per als usuaris de Vilafranca o a l’OCIC del Consell Comarcal, per als usuaris de la comarca.

Finalment,  si el tall del servei provoca un perjudici econòmic que es pugui  demostrar, l'usuari pot  exigir a la companyia una indemnització en funció del mateix, més enllà de la compensació directa que fixa la legislació. També es pot tramitar la reclamació contra Telefònica a través de la Junta Arbitral de Consum de Vilafranca, atès que aquesta companyia està adherida a l’arbitratge de consum.   Cal recordar que les reclamacions es poden presentar online a través de l’apartat de tràmits del web municipal www.vilafranca.cat

Arxivat a

Mostrar etiquetes Ocultar etiquetes

Més informació

Temes del dia

Més llegits els últims 7 dies

Eix Diari utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. Al navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem.