Exhibició dels Falcons de Vilanova a la Plaça de la Vila. Falcons
Unai Estevez |
Vilanova i la Geltrú
24-10-2025 20:00
A les 12h, la plaça de les Neus s’omplia de faixes blaves per encetar rambla avall el camí fins a l’exhibició que havien de fer a la Plaça de la Vila. La cercavila va iniciar-se amb el món falconer 8x9, una figura on van participar directament 89 persones, fet que demostra el bon gruix de gent preparada que te la colla vilanovina. Després d’un seguit de figures, a la cantonada de la Rambla Principal amb l’avinguda Francesc, la colla dirigida per l’Iker Asensio va alçar dues tripires de 9 a pilar de 4 al mig simultànies, l’any passat van intentar aquestes figures en el mateix format, però a una de les dues va caure el pilar en baixar, aquesta vegada no va passar i podíem confirmar que era la primera vegada que completaven. Un cop ja situats a l’escenari de la Plaça de la Vila, els falcons tenien molts objectius marcats, entre altres figures destaquen tres figures en concret.
Capdil 10x11. La imatge de la jornada, amb una salvada de les que fan afició. A la sortida de l’enxaneta una membre de la figura va rebre una rebregada a conseqüència de la sortida de l’enxaneta i va plegar-se de genolls, la falconera va recuperar èpicament la posició i va descarregar de forma èpica la figura del Capdil 10x11, només carregada l’any 2015 per la colla i primera descarregada.
Pira de 12. Ja l’havien descarregat a la Diada dels Orígens a inicis de mes, era la segona del seu historial després de la del 2014, per tant, aquest cap de setmana es va completar la tercera Pira de 12 de la trajectòria dels de la faixa blava.
Dos Vols de 5 simultanis. Va ser la primera vegada que els van descarregar a la seva història. De fet, l’única colla que hi ha fet abans han estat els Falcons de Barcelona que els van estrenar l’any passat a la Trobada Nacional de Falcons de Castellcir. Els Falcons ja havien treballat des de l’any passat, però finalment no ha estat fins a finals de la temporada 2025 que els han aconseguit completar, i a la primera temptativa.
Estrenar tres figures i poder ajuntar-la amb una altra de màxima dificultat com la Pira de 12, confirma que diumenge passat vam presenciar la millor exhibició falconera de la història dels Falcons de Vilanova. El cap de colla destaca el treball de les temporades 2024-2025 i la Festa Major d’enguany “el punt d’inflexió són els assajos especials de la Festa Major, on vaig planificar fer una Pira d’11 amb dos enxanetes (Pira de 12 sense enxaneta) i la gent es va començar a motivar i a creure-s’ho veient que la prova va anar molt bé”.
La passió dels falconers i falconeres, i la gran quantitat de canalla i de recursos ha ajudat molt als Falcons de Vilanova a assolir aquestes fites, la colla de la faixa blava tanca la temporada 2025 amb el millor final del seu historial, i encara el 2026 amb ganes i il·lusió.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!








