Els Punts locals d’Atenció a l’Emprenedoria han tramitat més de 13.700 altes d’autònoms i societats en 10 anys
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
22-05-2025 17:40
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Els Punts Locals d’Atenció a l’Emprenedoria (PAE) celebren deu anys de funcionament amb un balanç de més de 13.700 altes d’autònoms i societats tramitades arreu de la demarcació de Barcelona, i amb la Mancomunitat Penedès-Garraf destacant com una de les entitats més actives del territori.
En concret, la Mancomunitat ha gestionat un total de 1.319 altes d’activitat des del 2014, situant-se com el segon PAE local amb més activitat, només per darrere de Castelldefels (1.473). Aquesta dada consolida el paper clau d’aquest servei públic per impulsar l’emprenedoria i facilitar l’accés al teixit empresarial a les comarques del Penedès i el Garraf.
Els PAE són oficines autoritzades pel Ministeri d’Indústria i Turisme que, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, permeten constituir les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta. Això suposa un estalvi de fins a 20 tràmits per a persones autònomes i fins a 24 per a societats, agilitzant notablement els processos d’alta.
En aquests 10 anys, els PAE locals han tramitat un 21% de les altes d’activitat de tota la província de Barcelona, malgrat que només representen el 4% del total de punts d’atenció existents (la majoria, privats). A més, han gestionat un 17% de les baixes.
Tot i que la majoria d’altes són d’autònoms (79%), s’observa una tendència creixent en la creació de societats, que ja representen el 28% de les altes durant el 2024. Pel que fa al gènere, la participació s’ha mantingut estable, amb un 47% de dones emprenedores ateses.
El servei també és altament valorat per les persones usuàries, amb una nota mitjana de 9 sobre 10 en les enquestes de satisfacció. L’estalvi econòmic global estimat per a les persones emprenedores s’enfila als 4 milions d’euros en aquests deu anys de funcionament.
Durant l’acte de commemoració dels 10 anys del programa, celebrat aquest dijous a Barcelona, la Diputació de Barcelona va reconèixer la tasca destacada d’ens com la Mancomunitat Penedès-Garraf, posant en valor la seva contribució a la dinamització econòmica del territori i a l’acompanyament del talent emprenedor local.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!- Diputació de Barcelona
- Mancomunitat Penedès-Garraf
- Avinyonet del Penedès
- Canyelles
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- Cubelles
- El Pla del Penedès
- Font-rubí
- Gelida
- La Granada
- Les Cabanyes
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès