Tres diorames de Playmobil recreen episodis de la història de l’Arboç al Saló Retro Jocs. Ajuntament de l'Arboç
L.M. |
L'Arboç
23-10-2026 08:05
L’Arboç exhibirà tres diorames de Playmobil dedicats a diferents episodis de la història local en la segona edició del Saló Retro Jocs, que obrirà les portes aquest divendres 23 d’octubre, a les 18 h, al Pavelló Municipal d’Esports.
La proposta és una de les principals novetats del saló i permetrà acostar la història arbocenca al públic a través de recreacions en miniatura que recorreran diferents moments de l’evolució del municipi.
El primer diorama, ambientat a l’època medieval, representarà la concessió del mercat setmanal per part del rei Pere I l’any 1202. El segon recrearà la resistència de l’Arboç durant la Guerra del Francès, el 1808, mentre que el tercer se situarà a finals del segle XIX, en plena època modernista, i mostrarà l’esplendor de la punta al coixí i l’arribada del ferrocarril al municipi.
El Saló Retro Jocs està impulsat per la Regidoria de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de l’Arboç i se celebrarà coincidint amb la 13a edició de la Mostra de l’Enramada.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies




