Redacció |
Vilanova i la Geltrú
15-01-2013 01:59
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El grup de restaurants "Menja't Vilanova" es volen afegir a la festa de Sant Antoni i a la celebració dels Tres Tombs amb el millor que saben fer: la gastronomia. I com que els Tres Tombs és un homenatge a la Vilanova més rural i agrària , volen que pugueu gaudir d'un tast de cuina senzilla, que s’inspira en la tradició de la cuina de les sínies vilanovines.
Al llarg de tota la setmana, diversos restaurants de Menja't Vilanova posaran sobre la taula plats amb productes locals i coccions simples, però d'un alt valor històric i patrimonial per a Vilanova. Alguns d'aquests establiments han fet les seves pròpies versions de les menges, mentre que d'altres han optat per formats més clàssics. Així podrem tastar des d'un tortell de Sant Antoni o una sípia a la bruta fins a un bacallà amb cargols, passant per un trinxat de patata amb espigalls i arengada o un all cremat de moixina.
Algunes de les suculents receptes d'aquest tast especial de la setmana de Sant Antoni formaran part d'un llibre sobre la cuina de les sínies. Un treball que s'està elaborant des de Menja't Vilanova per treure’l a la llum a l'abril i posar sobre la taula (mai més ben dit) tota una gastronomia agrària que complementava la tradició marinera. Ben sovint, pescadors i hortolans intercanviaven productes i en no pocs casos fins i tot treballaven al mar i a la terra, cosa que donava com a resultat no pocs plats de "mar i muntanya".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!