La D.O. Cava patrocina el TN Vespre de TV3 durant el mes de novembre. DO Cava
L.M. |
Sant Sadurní d'Anoia
02-11-2026 07:01
La Denominació d’Origen Cava patrocina el TN Vespre de TV3 durant tot el mes de novembre, en una campanya que vol reforçar la visibilitat i el reconeixement del producte coincidint amb les setmanes prèvies a Nadal. La iniciativa va començar aquest dilluns 2 de novembre i s’allargarà fins al dia 29, amb presència diària en les emissions de l’informatiu, al voltant de les 21 hores, tant a TV3 com al canal 3/24.
La campanya s’articula al voltant del lema «Som vinya. Som viticultors. Som mètode tradicional. Som Cava», amb el qual la denominació d’origen reivindica els elements que defineixen el producte i la seva vinculació amb el territori.
El missatge vol posar el focus en el treball dels viticultors, el vincle amb la terra, el coneixement transmès entre generacions i el mètode tradicional d’elaboració, un dels trets distintius del Cava.
La presidenta de la D.O. Cava, Marta Vidal, explica que l’objectiu és que els consumidors associïn el producte no només a les celebracions, sinó també a la vinya i a les persones que hi ha al darrere. «El Cava és molt més que un producte associat a les celebracions: és territori, és tradició, és qualitat i és el resultat de l'esforç de milers de famílies», afirma Vidal.
El pes del Cava al Penedès
La iniciativa s'emmarca en l'estratègia de comunicació de la denominació d'origen per apropar el Cava als consumidors i reforçar-ne el posicionament en un dels períodes de més consum de l'any.
El sector té un pes destacat en l'economia vitivinícola catalana i, especialment, al Penedès, considerat el bressol històric del Cava. Segons les dades facilitades per la D.O., a Catalunya compta amb prop de 29.000 hectàrees de vinya i representa el 97% de l'escumós que s'hi elabora.
Al Penedès, l'activitat vinculada al Cava genera el 80% del valor de la vinya, una aportació que la denominació d'origen relaciona amb la continuïtat de l'activitat vitícola, el manteniment del paisatge i la vertebració econòmica i social del territori.
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara!També pots escollir Eix Diari com a font preferida de Google i no perdre't les nostres notícies