OPINIÓ

La Diada de l'Onze de setembre

VD.

VD.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Aquest any, la nostra vila té l’honor de que el Ball de la Moixiganga de Sitges hagi estat convidat a l’acte institucional organitzat per el Parlament i el Govern al Parc de la Ciutadella. Des d’Esquerra Republicana de Catalunya, volem felicitar a l’Agrupació de Balls Populars per aquesta iniciativa que ens honora a tots com a sitgetans.

És normal i entenem que el consistori sitgetà estigui present en aquest acte, i ens enorgulleix que hi sigui com a representació de la nostra vila.

El que no entenem és que l’ofrena al Doctor Robert s’hagi de suspendre. Creiem que hi ha prou regidors al consistori com per que l’alcalde i un representant de cada grup municipal assisteixin a l’acte de la Ciutadella i la resta de regidors doni caràcter oficial a l’ofrena del dia 11 al Doctor Robert. Fins i tot l’acte el podria presidir digníssimament qualsevol dels dos tinents d’alcalde.

És una llàstima que aquesta ofrena, la qual havia arrelat en la nostra vila ja fos com a ofrena al monument al Doctor Robert o com a ofrena al monument al president màrtir Lluís Companys, no es mantingui per la Diada aquest any.

Imagineu l’emotivitat que hagués tingut l’acte i la il•lusió dels assistents de pensar que en aquell moment en que es fes l’ofrena, la nostra vila estava honorant a tot el país davant les màximes autoritats del mateix.

De tota manera, l’important és que el dia 11, “La Diada”, sigui una jornada reivindicativa, i creiem que cadascú pot reivindicar de la manera que mes bonament cregui.

És per això que des de la secció local de Sitges d’Esquerra Republicana de Catalunya, us convidem a rendir homenatge als nostres patriotes el proper dia Onze de Setembre, a les 11 del matí, en que farem una ofrena floral al Doctor Robert.

Tant si aneu a l’acte institucional del dia 10 com si no, us animem a assistir amb nosaltres el dia 11 davant el monument al Doctor Robert, davant del qual honorarem als patriotes que han donat la vida per el nostre país i en aquesta ocasió volem rendir homenatge molt especialment al recentment finat Heribert Barrera, expresident del Parlament, expresident del nostre partit i patriota exemplar.

Executiva Local ERC-Sitges

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local