-
Esquerra Republicana
-
ERC Garraf
- 10-09-2011 13:15
El nostre país, a més de petit, té com a Diada la commemoració d'una derrota: l'onze de setembre. Ens hem de traslladar segles enrere, el 1714, per a rememorar la lluita entre Felip d'Anjou o Felip V de la Casa de Borbó i Carles III de la Casa d'Àustria. Felipistes i Carlistes guerrejaren per fer-se amb el tron espanyol, sent els primers els que en sortiren vencedors
L'aposta catalana havia estat Carlista, així que després de la desfeta arribaren les conseqüències. Un any després arribà el Reial Decret 9-X-1975, comunicat per Reial Cèdula 16-I-1716, l'anomenat Decret de Nova Planta que, entre altres coses, prohibia el català i suprimia les universitats catalanes amb una excepció: la Universitat de Cervera.
Potser sí que seria més optimista la commemoració d'un triomf però, al cap i a la fi, som tossuts i treballadors i la Diada no deixa de ser mostra del nostre saber refer-nos, mantenir-nos i, fins i tot, reinventar-nos. Esquerra vol sumar-se, un any més, a les celebracions que es duran a terme per tots els municipis de les nostres contrades, és per això que us convidem a participar en els actes que s'organitzen a la comarca del Garraf i on tots hi sereu benvinguts:
VILANOVA I LA GELTRÚ
OFRENA FLORAL: Diumenge 11 de setembre, 12 hores, al Monument a Francesc Macià a la Rambla de la Pau.
SITGES
OFRENA FLORAL: Diumenge 11 de setembre, 11 hores, davant del monument al Dr. Robert (Pl. Ajuntament)
SANT PERE DE RIBES/LES ROQUETES:
OFRENA FLORAL: Diumenge 11 de setembre, 2/4 d’11 a la plaça de la Vinya d’en Petaca a Les Roquetes – 13 hores a la Plaça Catalunya de Ribes.
CUBELLES
OFRENA FLORAL: Diumenge 11 de setembre, 12 hores, davant l’Església de Santa Maria. Seguidament s’oferirà un pica-pica al Casal Josep Mestres – Jacint Verdaguer, 46.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!