-
Esquerra Republicana
-
ERC Sitges
- 11-11-2011 00:09
VD. Xerrada de Joan Puigcercós a Sitges
El passat dimarts 8 de novembre en Joan Puigcercós va participar en una tertúlia amb els amics d’Esquerra a Sitges
Va ser al primer pis del Casino Prado, en una sala que va quedar petita per la quantitat de gent que va participar, prop de seixanta.
El varen acompanyar l’Aurora Carbonell, presidenta d’Esquerra Sitges i candidata pel Garraf al Congrés com a número 15, i l’Adelaida Moya, presidenta de la secció local de Vilanova i la Geltrú i també candidata al Congrés.
L’Aurora Carbonell va fer la presentació i va voler deixar molt clar per què és important el vot en unes eleccions a l’Estat espanyol. Igual que a Europa cada cop es determinen més les polítiques que ens afecten en el dia a dia, encara a Madrid, mal que ens pesi, es decideixen actuacions fonamentals per al desenvolupament del nostre país.
En Puigcercós va fer un discurs brillant, tot explicant “intimitats” de la vida política a Madrid. Va voler comparar el paper dels actuals tres diputats d’Esquerra al Congrés en front dels onze de Convergència, més preocupats per interessos particulars i la “governabilitat” d’Espanya que no pas de defensar Catalunya, o els vint-i-cinc del PSC, subordinats absolutament al PSOE espanyol. Va posar en dubte la via del “pacte fiscal”, tant pel seu contingut, encara ambigu, com pel dubtós èxit de la proposta. Va pronosticar la política dretana del PP passades les eleccions i va advertir que l’educació en català i els valors de país, llengua i cultura, estaran en perill. Per això serà encara més important, va ressaltar, la força d’Esquerra els futurs quatre anys a Madrid com a única garantia de defensa del nostre país.
L’acte va acabar amb un diàleg amb els participants i una copeta de cava.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!