
-
Esquerra Republicana
-
ERC Vilafranca
- Vilafranca del Penedès
- 23-01-2013 20:11
Imatge del debat
Les expertes consideren que el canvi total de les educadores és una mesura molt radical
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El debat organitzat per ERC a partir de la polèmica que durant l’estiu va provocar la decisió del govern de canviar de lloc el 100% de les educadores de les llars d’infants i no permetre la continuïtat entre P1 i P2, va concloure que el canvi brusc de les professionals va ser una mesura “massa radical” i que podia tenir elements negatius pels nens, ja que eliminava els referents creats a més que trenca la confiança creada amb els pares.
Tant Sandra Giménez, pedagoga, Mao-Mei, mare i Mònica Calaf, mestra, van assegurar que l’argument de l’estimulació professional que esgrimia l’ajuntament no tenia massa fonament, ja que “l’estimulació pot venir per desenvolupar un projecte educatiu en el mateix centre”.
Gimenez va destacar que les llars tenen un valor a l’hora d’aportar hàbits i actituds als nens, unes característiques però que no s’haurien només de rebre a les llars, ja que les famílies continuen sent essencials per aconseguir una bona socialització dels infants, així “les llars no han de substituir el paper de les famílies”.
Com a propostes de futur, es va demanar que les llars apostessin més per l’experimentació, malgrat que aquest fet hauria d’anar acompanyat d’un augment dels professionals a les llars un fet que queda lluny d’aplicar-se actualment.
El proper acte que organitza ERC per les Festes de Sant Raimon serà el dijous 24 a l’Escorxador a les 20:15 amb una taula rodona sobre els atacs del govern espanyol contra el català amb la presencia de l’ex conseller Josep Bargalló, Marina Llansana membre de la Junta Nacional d’Òmnium, Marc Piera membre de l’executiva Nacional de Plataforma per la llengua i amb Teresa Vallverdú, diputada al Parlament.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!