Eleccions municipals 2015

ERC celebra la Conferència Municipal i aprova un programa preparat per governar Vilafranca

Eix. Conferència Municipal d'ERC

Eix. Conferència Municipal d'ERC

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Per unanimitat. L’Assemblea d’ERC Vilafranca va aprovar per unanimitat la llista i el programa amb què els republicans volen arribar al govern de la vila. L’aprovació del programa es va dur a terme després de la Conferència Municipal “Amb tu, decidim la Vilafranca que vols” on els experts, en diferents àmbits que hi van participar com regeneració democràtica, cultura o economia, van destacar la tasca de l’equip redactor del programa i la preparació que es demostra en el text.

La primera taula va comptar amb Josep Maria Reniu, professor de la UAB i membre del Consell Assessor per a la Transició Nacional i amb Gabriel Fernández, membre de Socialisme-Catalunya-Llibertat i exdirector de Ciutadans pel Canvi i va ser moderada pel Miquel Ferret. Reniu va destacar la maduresa de les propostes sobre regeneració democràtica i va apostar pel “valor afegit” que els processos de participació ciutadana poden aportar. Alhora va exposar que el nou país ha de començar als ajuntaments i en aquest pas ERC hi té una importància vital “des de les europees estem vivint un canvi de cicle i ara amb les municipals es pot consolidar”.

Fernandez per la seva banda va parlar del seu pas del federalisme del PSC a apropar-se a l’independentisme d’ERC, i va exposar la seva visió sobre el procés i va apostar perquè els republicans assumeixin el repte “de ser el gran partit socialdemòcrata del país” i actuï per fer gran aquest espai de justícia social, i va recordar que a ERC no només se la vota per la qüestió independentista, sinó que també pel model social i econòmic alternatiu que defensa.

Precisament el model econòmic va centrar la segona taula de debat, amb temes sobre economia, urbanisme, medi ambient i turisme. Jordi Cuyàs i el gerent de les cooperatives de Vilafranca Juli Silvestre van exposar les línies mestres del programa d’ERC que es basa en l’economia social per avançar en un sistema més just, proper i solidari. Silvestre va exposar que cal treballar de forma coordinada amb els agents econòmics i socials per aconseguir capgirar la situació d’emergència social que pateix el país.

En els apartats d’urbanisme Cuyàs va remarcar la necessitat urgent d’un projecte global entorn a la llosa, l’estació i el carrer Comerç per donar resposta a les necessitats del barri, per cosir Vilafranca i guanyar un espai que és de la ciutadania “no és per casualitat que la fotografia de la candidatura l’haguem fet allà...” va afirmar. L’aposta per energies renovables com a la biomassa o per un projecte real i coordinat de carrils bici urbà i que connecti amb els pobles del voltant van ser també alguns dels punts que es van destacar a la taula.

Marina Llansana, exdiputada d’ERC, va ser la convidada en la tercera taula sobre serveis socials, on també hi van participar la mestra Mònica Calaf i el sindicalista i membre de Sumate Josep Àlvarez. Els tres ponents van remarcar la importància de fer front a la situació social i fer-ho coordinadament, així van posar de relleu les intervencions de Juli Silvestre per fer una tasca conjunta entre diferents departaments per aconseguir que les diferents polítiques municipals d’acció social siguin transversals ja que hi intervenen molts àmbits. Llansana va aplaudir les propostes culturals que es centren en fer arribar la cultura a tothom garantint-ne l’accés i alhora el gran compromís social amb que ERC ha elaborat el programa.

Després de les taules de la Conferència i del debat d’esmenes, Pere Sàbat va explicar la composició de la llista electoral on va destacar que és “una llista preparada per governar i que serveix per la confluència de la gent d’esquerres i independentista de Vilafranca”. L’Assemblea va aprovar per unanimitat tant el programa com la candidatura que encapçala Mònica Hill. Va ser la candidata a l’alcaldia qui va tancar la jornada amb un discurs aglutinador i va presentar ERC com la millor opció per fer front als tres reptes que té Vilafranca: social, democràtic i nacional i va mostrar-se segura de què ERC és l’alternativa al govern CIU-PSOE actual.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local