ERC demana responsabilitats al govern espanyol per les deficiències "greus" del sistema ES-Alert. EIX
ACN |
Vilanova i la Geltrú
12-05-2025 19:54
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El grup d'ERC al Congrés dels Diputats ha registrat una bateria de preguntes a la Mesa de la cambra baixa per les deficiències "greus" del sistema d'alertes ES-Alert. Els republicans subratllen que davant les "fallades" recents d'aquest protocol exigirà "responsabilitats" a l'executiu estatal i li demanarà explicacions per les "mancances estructurals" d'un mecanisme "fonamental" de protecció civil. ERC recorda que durant l'apagada elèctrica generalitzada del 28 d'abril "almenys" set comunitats autònomes no van poder emetre alertes a la població. Aquest cap de setmana, arran del núvol tòxic causat per un incendi a Vilanova i la Geltrú que va obligar a confinar diferents poblacions, també s'han detectat "anomalies".
Els diputats republicans reclamen al Ministeri de l'Interior "transparència" sobre les causes de les fallades, "mesures urgents" per garantir el funcionament "correcte" del sistema, un pla de descentralització tècnica que doni més pes a les comunitats autònomes i la incorporació de totes les llengües oficials de l'Estat al sistema d'alertes.
"Aquesta eina ha de funcionar amb fiabilitat quan més es necessita. La ciutadania té dret a una informació clara, efectiva i en la seva llengua, especialment en situacions d’emergència", han apuntat fonts republicanes.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!