L'alcalde del Vendrell demana un "corrector demogràfic" en la planificació de les polítiques pel creixement poblacional. ACN
ACN |
El Vendrell
14-07-2025 17:27
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L'alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, demana un "corrector demogràfic" a l'hora de planificar les polítiques del Govern pel "ràpid creixement" poblacional que hi ha al Baix Penedès. En una visita institucional de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, al Vendrell, el batlle ha explicat que cal buscar "algun tipus de factor corrector demogràfic" perquè tot allò que es projecti des de l'administració pública no quedi "desfasat" quan s'apliqui. Kenneth Martínez ha assenyalat que, a més de l'increment de la ciutadania, a la ciutat hi viuen moltes persones que no estan empadronades. La consellera ha dit que "redimensionar l'estat del benestar" davant aquest creixement és un "repte".
L'alcalde vendrellenc ha apuntat que la capital del Baix Penedès té la "singularitat" que el creixement poblacional es produeix "en els dos extrems de la piràmide demogràfica". D'una banda, la gent gran que s'estableix a la zona per jubilar-se i, de l'altra, "adults joves amb canalla". Això comporta que el municipi tingui "més dependents nens i més dependents de gent gran. Per tant, les necessitats de tot tipus s'incrementen", ha argumentat.
Amb tot, Kenneth Martínez ha insistit que la Generalitat quan faci els "càlculs" a l'hora de planificar els serveis tingui en compte la "variable demogràfica". El batlle considera que en el cas del Vendrell "no està ben comptabilitzada".
Martínez Bravo ha assenyalat que el creixement de la població i de l'economia "són bones notícies". "Vol dir que tenim un país atractiu per les persones, per la gent i que volen venir a ajudar a construir o a ser part del nostre país", ha continuat. Tot i això, ha comentat que "redimensionar l'estat del benestar" és un "repte" pel Govern. "Si no en som capaços, tenim un problema", ha sentenciat. En aquest sentit, ha dit que el Govern està "compromès" en què "l'estat del benestar es dimensioni correctament" i fer-ho "amb una clau molt municipalista".
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!