VD |
13-05-2007 20:37
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Tomàs Álvaro, primer tinent dalcalde i regidor de Comunicació, Relacions Ciutadanes i Drets Civils, ha explicat que aquesta ONG ja fa temps que treballa a VNG en favor de la solidaritat i la cooperació amb els països en vies de desenvolupament i des de fa cinc anys disposen duna botiga de comerç just. A partir dara, gràcies a la iniciativa dambdues regidories de lAjuntament, disposaran dun nou punt de venda a lepicentre del comerç local.
Segons ha explicat Adolf Montoliu, regidor de Promoció Econòmica, el Mercat Municipal del Centre és un potent eix comercial i també de cohesió i relació social, per aquest motiu, pot ser un bon lloc des don donar a conèixer aquesta tipologia de productes, principalment cacau i cafè, que tot i que es venen a un preu similar al de les multinacionals, són pagats a un preu just als productors dorigen.
La responsable dIntermón Oxfam a VNG, Núria Plana, ha agraït aquesta iniciativa de lAjuntament i ha manifestat que lobjectiu de lentitat amb la qual treballa no és fer negoci si no posar a disposició dels consumidors productes que no suposin lexplotació dels productors en aquests països en vies de desenvolupament.
La iniciativa, pionera a Catalunya, ha estat ben valorada per la Xarxa de Mercats de la Diputació de Barcelona, segons Adolf Montoliu. En aquest sentit, segons ha explicat el regidor de Promoció Econòmica, la Diputació no descarta incorporar aquesta iniciativa a daltres mercats municipals de la província de Barcelona.
LAjuntament de Vilanova no és el primer cop que esdevé pioner en qüestions de solidaritat i cooperació, ja que des de fa anys destina l1% del seu pressupost a cooperació. Aquests diners són destinats a diferents projectes solidaris a través del Consell Municipal de Cooperació.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!