VNG

La recerca de la felicitat segons Gemma Lienas

L'escriptora farà una conferència el proper dijous a les 19.30 a la Biblioteca Joan Oliva i Mlà

Gemma Lienas

Gemma Lienas

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Segons Gemma Lienas, raó i emoció no són dos sistemes aïllats sinó interconnectats i interdependents. La intel·ligència cognitiva o intel·ligència mesurada amb un Quocient d'Intel·ligència (QI), sembla inamovible enfront de la intel·ligència emocional, formada per diferents tipus d’intel·ligències, susceptible de millorar al llarg de la vida.

Per la conferenciant educar la intel·ligència emocional permet tenir un millor control de la pressió interna i externa, i millorar la sensació de benestar. Els aspectes bàsics de la intel·ligència emocional són una bona autoestima, autocontrol de les emocions i de la conducta, adequades relaciones interpersonals i un pensament positiu.

La xerrada, doncs, planteja com es pot millorar la pròpia intel·ligència, així com també la dels infants, a través de la lectura.

Gemna Lienas ha publicat, entre molts altres títols, Atrapada al mirall, Anoche soñé contigo i El final del joc (Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull 2003), Bitllet d'anada i tornada (Premi L'Odissea 1998), El diari lila de la Carlota (Premi Unesco per la Tolerància 2003), El diari vermell de la Carlota, El diari blau de la Carlota, Cul de sac i Així és la vida, Carlota (Menció d'honor del IBBY 1990), la sèrie de l'Emi i en Max, la sèrie de la Tribu de Camelot, i la sèrie la Fada Menta.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local