Ribas deixa avui l'alcaldia de Sant Sadurní

Josep Maria Riba: 'En els propers mesos i anys es començarà a veure la tasca feta'

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El fins avui alcalde de Sant Sadurní d'Anoia, Josep Maria Ribas ha fet aquesta setmana un repàs a l’acció de govern i a la seva experiència durant els dos anys que ha viscut al capdavant de l’Ajuntament de Sant Sadurní. El cap de llista d’ERC va assolir l’alcaldia com a resultat de l’acord de entre el seu grup i el PSC després de les eleccions municipals del 2011. El pacte entre les dues formacions polítiques determinava un relleu a l’alcaldia a l’equador del mandat i, com es preveu a l’acord, en els dos propers anys serà la cap del PSC, Susanna Mèrida, qui presidirà la corporació municipal.

Ribas ha volgut subratllar que la conjuntura econòmica ha fet més difícil la gestió de l’Ajuntament però que s’ha treballat intensament per mantenir els serveis, a la vegada que s’ha reduït en un milió i mig d’euros el deute municipal. “Ha contribuït a poder presentar aquests números el fet que no hi ha hagut inversions, la feina ha estat menys agradable i no tan vistosa. En els propers mesos i anys es començarà a veure la tasca feta”, ha assegurat.

L’alcalde s’ha mostrat satisfet pel compliment de molts dels acords i de les propostes del programa electoral, destacant algunes de les primeres decisions del mandat com la rebaixa de les quotes de la Casa dels Avis o la recuperació del model tradicional del Casal d’Estiu.

El Centre d’interpretació del Cava i el Centre de Serveis a les Empreses són dos dels grans reptes que té per endavant el govern. Ribas ha apuntat que es tracta de dues apostes per a la dinamització de la vila i que hi ha el compromís de treballar per al seu impuls. “Al Cavatast també li hem volgut donar la volta i ja des de l’edició del 2011 hem intentat convertir-la en una fira més professional i de més qualitat, sense reduir el nombre de visitants de la mostra”.

Pel que fa als projectes que aviat començaran a veure la llum, ha destacat l’inici de les obres de la nova piscina descoberta a partir de l’octubre i que es preveu pugui estar enllestida per a la temporada d’estiu del 2014, així com la rehabilitació de la façana i l’estructura de les antigues escoles de la Plaça Nova, una actuació que podria iniciar-se a principis de l’any vinent.

Ribas també ha avançat l’aprovació d’un pla especial per a Can Mas de la Riera, “que blindi aquest espai com a zona d’esbarjo, obert a la ciutadania, i eviti que us puguin dur a terme certs usos”.

Valoració

Josep Maria Ribas ha tancat la seva intervenció fent un balanç personal de la seva experiència al capdavant de la Corporació. “Per a mi ha estat un plaer i un honor estar a l’alcaldia, ha estat una feina que he fet amb molt de gust, atenent al despatx i al carrer a qualsevol persona que se m’ha acostat”, ha dit.

“Tinc la sensació que m’he mostrat tal i com sóc i penso que és positiu que la gent et tracti d’una manera natural, no he volgut ser alcalde des d’un pedestal”.

Avui dimecres a les 20 hores s’ha convocat un ple extraordinari en el que Josep Maria Ribas donarà compte de la seva renúncia al càrrec. La primera tinent d’alcalde, Susanna Mèrida, assumirà l’alcaldia accidental i convocarà una nova sessió extraordinària, que es celebrarà dissabte al migdia, en la que s’escollirà la nova alcaldessa de la vila.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local