ERC. ERC torna a proposar el canvi progressiu de llums LEDS als carrers de Vilafranca
Redacció |
Vilafranca del Penedès
07-07-2014 14:30
Els republicans vilafranquins estan molt satisfets que darrerament s’hagi tornat a apostar per la il·luminació LED després de la nova urbanització d’un carrer de la vila. L’any 2011, a proposta d’ERC-Vilafranca, es va fer la primera prova pilot d’aquest tipus d’il·luminació ecològica que disminueix l’emissió de CO2 i abarateix de manera molt important la factura de la llum. Aquesta primera intervenció es va fer a la Pl. Fèlix Mestre del barri de l’Espirall. Ara, després d’uns anys, i després de que ERC hagi proposat públicament en diverses ocasions el canvi progressiu d’aquesta il·luminació , finalment el govern torna a apostar-hi tot i que des del 2011 s’han urbanitzat de nou diferents carrers i no s’ha aprofitat per fer aquest canvi. Els independentistes vilafranquins recorden que aquesta sistema d’il·luminació a l’espai públic presenta varis avantatges com una major eficiència energètica, fiabilitat i menor impacte pel medi ambient. En concret, el canvi de sistema permet estalviar fins a un 80% el consum d’energia i rebaixar en un 65% les emissions de CO2 a l’atmosfera.
ERC-Vilafranca demana públicament al govern actual que s’aposti per aquest sistema i, ara si, es faci progressivament quan sigui possible. Els republicans proposen que primer s’intervingui en carrers i places que els veïns s’han queixat de tenir poca il·luminació com la Rambla St. Francesc o el Parc de St. Julià i en carrers de nova urbanització.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!