Ajt Sant Pere de Ribes. Ple extraordinari a Sant Pere de Ribes
Redacció |
Sant Pere de Ribes
17-03-2015 21:05
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El pressupost municipal de Sant Pere de Ribes per al 2015, que ascendeix a gairebé 24 milions d’euros, es caracteritza per les incorporacions que contempla en les partides de caire social. Alguns dels canvis més significatius respecte al pressupost anterior es manifesten precisament a Serveis Socials, on hi ha un augment del 20% de recursos respecte l’any anterior. Les principals novetats són el Pla de Xoc contra la Pobresa Energètica, dotat amb 200.000 euros; una partida única i exclusiva per al banc d’aliments, de 95.000 euros; i la incorporació de la targeta moneder que garanteix la compra de producte fresc i dignifica la situació de les persones que n’han de fer ús.
Pel que fa a d’altres àmbits, a Cultura i Joventut s’afegeixen 140.000 euros més i s’incrementen un 20% les subvencions a les entitats del municipi. A Educació es manté l’aportació que fa l’Ajuntament en la quota que paguen les famílies per les llars d’infants i es reserven 10.000 euros per donar suport a les AMPA amb el deute de les beques menjador. A Serveis i Via Pública, amb un 10% més de pressupost, hi ha una nova partida d’inversions de 40.000 euros que anirà destinada a promoure l’estalvi energètic i a millores de les instal·lacions respecte a la seguretat. I a Esports i Salut s’ha dotat les partides per comprar dos desfibril·ladors mòbils que aniran als cotxes de la policia local i construir una pista de skating a les Roquetes.
Quant a les inversions, la major part d’aquestes són les que ja estan concretades en el Pla de Reactivació Municipal 2014-2015, que contempla les actuacions al Local de Ribes, l’adequació del Teatre Municipal de les Roquetes, o la rehabilitació de la Casa de la Vila, entre les més destacades. I en el capítol d’ingressos, aquest any es preveu un increment en l’IBI com a conseqüència de les revisions del Padró que es faran, i també un augment en plusvàlues; impostos sobre construccions, instal·lacions i obres; i llicències urbanístiques. En aquest mateix apartat d’increment per ingressos també es contempla els provinents del fons nacional de cooperació municipal (270.000 euros) i del fons català de cooperació (175.000 euros).
La regidora d’Hisenda, Anna Gabaldà, ha ressaltat que “són uns pressupostos que responen a les necessitats dels nostres ciutadans i, alhora, responen a les obligacions que tenim com a administració local”. “Des del govern pensem que és un pressupost amb resposta social i comunitària”, ha afegit. La previsió dels comptes municipals es va aprovar en el Ple extraordinari del 10 de març amb el suport de l’equip de govern (CiU-ViA i UM9) i del grup d’ICV, els vots en contra del PSC i l’abstenció del PP. Segons la portaveu del PSC, Abigail Garrido, la negativa del seu grup a donar suport a la proposta és perquè “per a nosaltres aquest és un pressupost que té un marcat caràcter electoral i que no compartim ni en les formes, ni en el temps, ni en alguns aspectes del seu plantejament”. Pel regidor del PP Javier Rodríguez, els pressupostos “vénen marcats per un caràcter social més ampli en referència al pressupost anterior”, mentre que la representant d’ICV, Bàrbara Scuderi, es va mostrar satisfeta per la seva aprovació si bé la seva elaboració “ha sigut un treball feixuc i no ha estat fàcil posar-se d’acord en la llista de prioritats”.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!