Ajuntament de Sitges. LAlcalde i els portaveus del Govern CiU, SGI, NH- han presentat avui els resultats del Pla de Mandat Municipal 2011-2015
Redacció |
Sitges
18-03-2015 16:39
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Govern municipal –CiU, SGi i NH- ha assolit el 85% dels objectius establerts en el Pla de Mandat Municipal 2011-2015, a més d’haver incorporat noves actuacions. Durant aquests quatre anys les regidories han centrat els seus eixos de treball en els quatre pilars d’actuació: el Sitges de les Persones, el Turisme com a motor del Renaixement de Sitges, els Nous Models Econòmics i el Respecte per l’Entorn i el Patrimoni.
El del Sitges de les Persones el govern ha centrat bona part de les seves actuacions en l’àmbit social, fet que han permès donar suport als col·lectius en major situació de vulnerabilitat, garantint les seves necessitats bàsiques. A més de la regularització dels deutes amb les entitats socials, el Govern ha impulsat la creació de la Taula del Tercer Sector. L’alcalde de Sitges, Miquel Forns, ha destacat que “el Sitges de les persones ha estat un dels objectius principals de tota l’acció d’aquest govern. Sempre hem dit que Sitges comença en cada persona, en cada família, i per tant tots els serveis públics municipals han estat el nostre principal objectiu”. Donada la situació econòmica, l’Alcalde ha ressaltat el Carnet Blau, com a exemple de programa per atendre els col·lectius més febles.
La portaveu de SGi, Vinyet Lluís, ha explicat que “en l’àmbit de la seguretat s’han implementat millores com la incorporació de 8 nous agents a la Policia que realment ha suposat un revulsiu per la prefectura. S’ha aprovat l’ordenança de circulació, també estem projectant una nova distribució de les instal·lacions. A més, hem modernitzat els nostres agents amb el canvi d’uniformes”. En ensenyament, la portaveu ha fet també un especial esment a l’augment de l’oferta educativa a l’Escola d’Adults, especialment per als joves.
L’àmbit econòmic l’ha centrat el sanejament de les finances municipals - 70M€ de deute l’any 2011 respecte els 32M€ de deute estimat l’any 2015 -. Racionalitzar les despeses, prioritzant les de finalitats socials, cultural i de promoció turística, no ha estat un obstacle per impulsar un ampli ventall de polítiques econòmiques centrades en els ajuts a emprenedors, formació de persones en atur i acompanyament a empreses ja constituïdes, a més d’escurçar el termini de pagament a proveïdors, de 30 mesos a 30 dies. Els Nous Models Econòmics han permès crear programes com el Sitges Investor, sota el qual s’han materialitzat projectes com l’IAB. El portaveu de CiU, Jordi Mas, ha explicat que una altre de les prioritats per aquest govern ha estat “fomentar l’ocupació, amb serveis específics per a col·lectius determinats com el de la gent jove o les persones majors de 45 anys, sense deixar d’impulsar l’emprenedoria i fer un important acompanyament a tot el teixit empresarial de la vila”.
Sitges continua sent un referent en l’àmbit cultural i, des d’aquest any compta amb un nou esdeveniment de referència pel País, el Sitges NEXT, Festival d’innovació en Comunicació i New Media. En l’àmbit del Turisme com a motor de Renaixement de Sitges, el govern ha donat resposta les necessitats de promoció turística, creant una nova marca i nous suports de difusió, a més de potenciar, conjuntament amb el sector privat, aquells esdeveniments amb un clar retorn econòmic pel municipi.
El Respecte per l’Entorn i el Patrimoni s’ha materialitzat en multitud d’actuacions entre les que destaquen la reobertura dels Museus de Sitges conservant la seva fisonomia original, la potenciació del talent local o la rehabilitació de la Biblioteca Santiago Rusiñol. El portaveu de NH, Lluís Marcé, ha repassat bona part de les actuacions que s’han executat a la via pública i en especial “la reconstrucció del Pont d’en Domènech que malgrat els grans entrebancs econòmics amb els que ens vam trobar, sobretot a l’inici de la legislatura, hem pogut dur a terme una actuació important de preservació del nostre patrimoni”.
Entre les 40 actuacions que han quedat pendents d’execució, Miquel Forns ha explicat que bona part no s’han executat per manca de recursos econòmics. Una altre gran grup correspon a accions relacionades amb la mobilitat donat que està pendent de finalitzar el Pla de Mobilitat que es preveu que estigui enllestit la tardor del 2015.
L’Alcalde ha agraït la tasca de tots els serveis municipals, empreses i proveïdors de l’Ajuntament i especialment als tres grups municipals que han format el Govern pel seu compromís amb el compliment del Pla de Mandat, la seva lleialtat, generositat i solidaritat amb tota l’acció de govern i a l’Alcaldia. També ha insistit en l’acompanyament del teixit associatiu a través de les entitats, els agents econòmics i diferents col·lectius que, han estat al costat del govern per implementar els projectes previstos
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!