Ajuntament d'Olèrdola. LAjuntament dOlèrdola aprova el conveni col·lectiu del seu personal laboral
Redacció |
Olèrdola
26-05-2015 16:03
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L’aprovació per unanimitat de l’Acord de condicions dels funcionaris i del Conveni col.lectiu del personal laboral al servei de l’Ajuntament va ser el punt més destacat dels aprovats en el darrer ple ordinari d’aquest mandat municipal a l’Ajuntament d’Olèrdola, celebrat dimecres 20 de maig a la tarda. La sessió també va incloure, com un dels moments més rellevants, l’emotiu comiat que el grup d’Alternativa per Olèrdola va oferir a Joan Forns i a Josep Tort, que deixen la primera línea de la política municipal després d’haver estat 12 anys a l’Ajuntament.
Pel que fa a l’aprovació de l’Acord de condicions i del Conveni Col·lectiu, el regidor de personal, Xavier Serramià, subratllava que les dues parts havien arribat a un acord i valorava que “si la negociació ha durat un any és perquè s’havia discutit fins a la última coma”.
Josep Maria Sánchez, portaveu del grup municipal de CiU, defensava que calia donar suport als treballadors i fer que se sentin valorats “i el conveni era una manera de fer-ho”. Sánchez exposava que a CiU els hi hagués agradat participar en la negociació, afegint que votaven a favor perquè l’acord havia rebut el vist-i-plau de les dues parts.
Josep Tort, alcalde d’Olèrdola, manifestava que “era bo el que bé acaba” i posava l’accent en què el més important és que el document deixava a tothom “mínimament satisfets”.
El ple va ser seguit per una àmplia majoria de la plantilla de l’Ajuntament d’Olèrdola. Molts d’ells lluïen adhesius amb el lema “Els acords es respecten”. Salvi Vendrell, representant dels treballadors funcionaris de l’Ajuntament d’Olèrdola, indicava en acabar el ple que l’acord era positiu, però assenyalava que al final del procés negociador les reaccions del govern s’havien vist condicionades per aspectes “suposadament tècnics que no ens han acabat de convèncer”, quan ja s’havia tancat un acord inicial.
El ple també va aprovar, amb el vot favorable d’ApO i l’abstenció de CiU, una nova ordenança reguladora de guals i entrades de vehicles, que recull allò que en la pràctica ja venia fent l’Ajuntament.
Durant el ple també es va aprovar, amb el vot favorable dels dos grups, una modificació de pressupost que permet que els treballadors cobrin una quarta part de la paga extra de Nadal de 2012 que va retallar el govern de l’Estat. Una altra modificació suposa donar suport al pagament de despreses d’enllumenat en masies del municipi.
També per unanimitat es va prendre l’acord d’actualitzar, per a fer-la més precisa, la declaració de béns i drets patrimonials que han d’aportar els regidors.
En el ple també va donar-se compte de l’informe trimestral de tresoreria, que certifica que la mitjana de pagament de les factures és de 15 dies. La dada la va comentar Josep Tot explicant que l’Ajuntament “s’havia superat a si mateix”.
Per unanimitat el ple es va adherir al Pla territorial Educatiu de l’Alt Penedès, promogut des del Consell Comarcal i que conté línees de treball en aquest àmbit “vàlides per la comarca i Olèrdola”, segons valorava el portaveu del govern, Xavier Serramià.
Els moments finals del ple van estar marcats pels comiats que va oferir Alternativa a Joan Forns i a Josep Tort. En nom del grup, la regidora Arantxa Torres destacava la feina de Joan Forns, esmentant la seva etapa com a regidor d’hisenda i la seva “passió” durant la seva responsabilitat com a regidor d’urbanisme i via pública.
En el text d’agraïment a Josep Tort, llegit per la regidora Eva Ruiz, es qualificava a qui ha estat alcalde aquests darrers 12 anys com a “alcalde dialogant i tenaç, que sempre buscava el benestar dels veïns”. També s’atribuïa a Tort la capacitat de mantenir unit el grup d’Alternativa.
Josep Tort, visiblement emocionat i amb la veu trencada, va manifestar el seu reconeixement per totes les persones que havien passat per l’Ajuntament i afegia que rebre l’amistat dels seus companys era per a ell “la seva millor sort”.
Josep Maria Sanchez també va tenir paraules de reconeixement per a Josep Tort, felicitant-lo per la tasca que havia fet.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!