Redacció |
Castellet i la Gornal
24-07-2015 08:17
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
La Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona ha digitalitzat les actes del ple dels ajuntaments de Castellet i la Gornal i de Santa Margarida i els Monjos, a l'Alt Penedès. Aquesta acció garanteix la conservació i l'accessibilitat de la memòria documental d'àmbit local, i possibilita a partir d'ara la seva difusió per mitjans telemàtics al conjunt de la ciutadania.
El programa de digitalització té com a objectius la conservació, l'accessibilitat i la difusió de les actes municipals, considerada la documentació essencial dels ajuntaments, tant per facilitar-ne l'ús en la gestió interna de l'ajuntament com per a la consulta i recerca històrica dels usuaris externs (investigadors i ciutadans en general).
A Castellet i la Gornal, s'han digitalitzat les actes des de 1879 a 1996, amb un total de més de 6.100 pàgines, a les quals es podrà accedir informàticament sense haver de consultar la documentació original, preservant-la així de la seva manipulació i garantint, alhora, la seva conservació permanent.
Pel que fa a Santa Margarida i els Monjos, s'han digitalitzat més de 8.500 pàgines que corresponen a les actes des de 1856 a 2004.
Properament, a més, aquestes actes seran incorporades al portal Arxiu Municipals Digitals (www.diba.cat/amd), desenvolupat des de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i que permet la consulta de manera conjunta de les actes de diferents municipis, exceptuant els darrers 50 anys per raons de protecció de dades.
En els pròxims anys. l'Oficina de Patrimoni Cultural anirà fent el procés de digitalització en els diversos municipis adherits a la Xarxa d´Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!