Ple municipal

L'Ajuntament d'Olivella celebrarà els plens municipals mensualment

El govern planteja aquest canvi amb l’objectiu de distribuir millor la informació a l'oposició i la ciutadania, dotar de més actualitat els assumptes que es tracten als plens

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El passat dimarts 26 de gener es va celebrar a la Crivillera el Ple ordinari municipal d'Olivella on es feien diverses propostes d'aprovació d'ordenances i del canvi de la periodicitat en les sessions del Ple municipal.

Es va iniciar la sessió amb la intervenció de l'alcaldessa Marta Verdejo que el tancament del PAM i el pressupost de 2016 es faran una vegada concretats els imports dels ajuts i recursos tècnics que pot cedir la Diputació de Barcelona per la redacció dels projectes de reparcel·lació i urbanització pendents d'acabar.

Un dels altres punts dels quals va informar l'alcaldessa va ser la disponibilitat d'una carpa al municipi del 13 al 28 de febrer per acollir les activitats de Carnaval. Aquesta carpa és un projecte destinat a la dinamització i a la participació social del municipi que es recupera després de diversos anys sense comptar amb ell. L'alcaldessa a petició de l'oposició va desglossar els costos d'aquesta activitat remarcant que no ho considera un gasto sinó una inversió en l'àmbit social i cultural.

A continuació es van sotmetre a votació diverses ordenances:

L’ordenança reguladora de la neteja de solars i parcel·les i de prevenció d’incendis es planteja com una ordenança clau a causa de la tipologia del municipi amb alt risc d’incendi forestal. Olivella té una problemàtica derivada de l’existència de parcel·les amb habitatges amb molta superfície enjardinada o forestal i amb moltes d’altres parcel·les no edificades amb una tipologia de vegetació que afavoreix la propagació d’incendis forestals i altres problemes, com ara l'abandonament i la insalubritat.

L'objectiu d'aquesta ordenança és mantenir la conservació i salubritat de les parcel·les, incrementar la seguretat de les persones, dels béns personals i materials de l’àrea urbana del municipi.

En la votació s'aprova amb els vots del govern i l'abstenció d'IxO i ICV.

En el Ple es va plantejar el canvi de periodicitat de les sessions plenàries de bimensuals a mensuals amb una totalitat de 10 sessions anuals. Analitzant la quantitat de plens convocats en els darrers 5 anys (2011 12 plens, 2012 9 plens, 2013 9 plens, 2014 10 plens i 2015 11 plens) i la tipologia (ordinaris o extraordinaris) es decideix amb tots els vots a favor menys els d'IxO, modificar aquesta freqüència.

El govern planteja aquest canvi amb l’objectiu de distribuir millor la informació a l'oposició i la ciutadania, dotar de més actualitat els assumptes que es tracten als plens, permetre que la ciutadania i l'oposició pugui fer un seguiment i auditar l’acció del govern i per afavorir la participació dels ciutadans en el torn obert de paraules.


S'estableix que les sessions ordinàries del Ple de la Corporació tindran lloc el darrer dimarts no festiu de cada mes, a les 19:00 hores (octubre a març) i, amb el canvi d’horari d’estiu a les 20:00 hores. (abril a setembre), excepte els mesos d’agost i desembre), a la Sala de Plens de l’Ajuntament.

A continuació es va aprovar amb unanimitat l’adhesió d'Olivella a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà -AMTU amb l'objectiu de treballar per millorar la mobilitat urbana i interurbana del municipi.

Aquesta adhesió permetrà tenir més capacitat de pressió i d'influència a l’hora de tractar temes de mobilitat amb les institucions del transport i suport tècnic per realitzar estudis i auditories.

S'aprova també amb unanimitat l’Annex al Conveni de col·laboració per l’assistència en matèria d’habitatge entre el Consell Comarcal del Garraf i l’Ajuntament d’Olivella per l’any 2016.

També per unanimitat s'aprova l’Annex al Conveni de TRACA - Pla de prevenció de drogodependències entre el Consell Comarcal del Garraf i els ajuntaments de Canyelles, Cubelles i Olivella.

En l'apartat de control dels òrgans de la corporació, l'alcaldessa va donar compte dels acords adoptats per junta de Govern Local des de l'últim ple: els treballs de millora a la via publica, l'aprovació del contracte menor per la senyalització horitzontal a l’interior de les urbanitzacions, la contractació dels treballs de neteja de la franja perimetral de La Plana Novella, l'inici dels treballs del pla director d’equipaments municipals i la contractació i inici dels treballs per la redacció del catàleg de masies.

L'alcaldessa a continuació informa al ple de l'aprovació del conveni amb Creu Roja.

Es va concloure la sessió plenària amb el torn obert de preguntes on els ciutadans i ciutadanes van preguntar respecte a les accions que s'emprendrien respecte a les parcel·les que no havien sol·licitat la neteja subsidiària.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local