Flash

ERC confia en la suma d'altres grups per presentar recurs contra la llei espanyola del vi

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.


El diputat d'ERC Josep Huguet demanarà avui a la mesa del Parlament un ple per demanar la presentació d'un recurs d'inconstitucionalitat contra la llei espanyola de la vinya i el vi, aprovada recentment. El grup d'ERC ha pres aquesta determinació després que el Consell Consultiu hagi dit en un informe que la norma espanyola usurpa competències de la Generalitat, ja que «l'Estat es reserva tots els aspectes essencials per legislar el sector de la vinya i el vi», en paraules de Josep Huguet, entre altres, les sancions. Aquest dubtes se sumen als expressats pels representants del vi del Penedès, que ja van advertir al seu dia que hi havia contradiccions entre la llei espanyola i la catalana. Josep Huguet confia que IC se sumarà a la petició del recurs -totes dues formacions van instar el Consell Consultiu a pronunciar-s'hi- i també el PSC. Fins i tot, CiU, podria adherir-se, tot i que al congrés va votar a favor de la norma espanyola.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local