Eleccions municipals

Som Poble-ERC proposa incloure els pisos buits dels bancs al Vendrell en una borsa de lloguer social

Al Vendrell n’hi ha com a mínim 500 pisos buits en mans de grans propietaris, fonamentalment entitats bancàries, segons la coalició

Al Vendrell n’hi ha com a mínim 500 pisos buits en mans de grans propietaris, fonamentalment entitats bancàries, i uns milers més de petits propietaris. La candidatura de Som Poble-ERC es planteja afrontar el greu problema de l’habitatge constituint una borsa de lloguer social i assequible amb aquest parc ja existent. Aquesta borsa inclourà pisos de petits propietaris que rebran ajuts i incentius per llogar els seus pisos, pisos buits de grans tenedors que seran sancionats en cas de no llogar-los i fins i tot pisos expropiats temporalment en els casos que quedi justificat.

L’accés a un habitatge digne és un dret formal que mai s’ha garantit. La bombolla immobiliària i la crisi econòmica han deixat al carrer moltes famílies sense recursos econòmics. Al mateix temps els bancs i els especuladors internacionals s’han fet amb millers de pisos buits i els lloguers segueixen creixent sense aturador, al Vendrell un 6% només el 2018. Segons l’Agència Catalana d’Habitatge, a la vila hi ha 500 habitatges buits propietat de grans tenidors, però l’Ajuntament encara no ha fet un cens d’habitatges buits, primer pas per encarar una solució del problema.

Les propostes de Som Poble-ERC s’ajusten al previst en la llei catalana de protecció del dret a l’habitatge del 2016, però requereixen un desenvolupament local que l’Ajuntament no ha afrontat fins ara, limitant-se a tímides negociacions amb algunes entitats bancàries. Es tracta d’unes mesures necessàriament urgents perquè responen a una situació d’emergència social que al Vendrell és especialment greu.

A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.

Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.

Subscriu-te ara!

Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:

Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local