Redacció |
Vilanova i la Geltrú
14-10-2020 11:42
La Comissió de Territori ha aprovat avui per unanimitat, amb l’absència del grup parlamentari del PP, la resolució dels comuns que demana accelerar la tramitació del Pla Territorial Parcial del Penedès, aprovant-se en breu l'Avanç del Planejament per iniciar els processos participatius i d'informació pública que han de realitzar-se al llarg d'aquest any 2020, per a que es pugui fer l’aprovació definitiva al 2021.
Els comuns han fet un sever toc d’atenció a la conseller de Territori, Damià Calvet, i al Departament, vist que en el primer semestre de 2020 s’han aprovat a la Comissió d’Urbanisme del Penedès projectes que poden entrar en contradicció amb el Pla Territorial del Penedès que està redactant-se i tenen poc a veure amb una nova cultura del planejament urbanístic i la sostenibilitat. Segons els comuns, "la Comissió d’Urbanisme tampoc ha esdevingut l’òrgan de debat i participació adequat on confrontar projectes i visions urbanístiques diferents" i "des de la creació d’aquesta Comissió s’han aprovat alguns projectes que han prioritzat el creixement sense cap ni peus, ni tenint en compte mesures contra l’emergència climàtica". El darrer exemple, per als comuns, és a Sant Pere de Ribes: "el projecte l’Autòdrom Terramar de Sant Pere de Ribes, que inclou la construcció de tres hotels, 3.200 places de pàrquing, accessos, tot plegat per implantar un centre d’esdeveniments de tot tipus, preferentment del mon del motor i eqüestre. Aquest nou projecte tindrà una afectació a la Xarxa Natura 2000, que actua com a connector natural entre els Colls Miralpeix i el Parc del Garraf".
Per aquest motiu, la resolució presentada i aprovada afegia també l’acord per a que es garanteixi que la tramitació i/o aprovació del projectes urbanístics en curs es realitzin amb la màxima transparència, informació i participació pública i no pugui hipotecar o posar en perill els principis rectors del planejament previstos en l’Avanç del Pla Territorial Parcial del Penedès.
Segons el diputat dels comuns, David Cid. “ És urgent, per la situació econòmica, social i ambiental que viu el Penedès dotar-se d’un planejament que deixi de banda el creixement irreflexiu, especulatiu i obsolet i aconseguir un planejament que faci front a la realitat de l’emergència climàtica i posi les bases d’un nou model socioeconòmic de futur. I en això tothom ha de participar”.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!- Catalunya en Comú Podem
- David Cid
- Pla Territorial Parcial del Penedès
- Albinyana
- Avinyonet del Penedès
- Banyeres del Penedès
- Bellvei
- Bonastre
- Calafell
- Canyelles
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- Cubelles
- Cunit
- El Montmell
- El Pla del Penedès
- El Vendrell
- Font-rubí
- Gelida
- La Bisbal del Penedès
- La Granada
- L'Arboç
- Les Cabanyes
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Santa Oliva
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès