129 serveis dels Bombers a la vegueria del Penedès durant la revetlla de Sant Joan. EIX
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
24-06-2025 11:22
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Els serveis d’emergència de la vegueria del Penedès han treballat intensament durant la nit de Sant Joan per garantir la seguretat de la ciutadania. Segons el balanç fet pel Govern de la Generalitat, la revetlla de 2025 s’ha desenvolupat sense incidents greus a les comarques del Penedès, Garraf i Anoia, malgrat el fort increment d’activitat en els serveis d’emergència.
Els Bombers de la Generalitat han atès un total de 1.356 avisos arreu de Catalunya, molts d’ells per incendis de contenidors i de vegetació. A la vegueria, s’han fet 129 serveis, la major part concentrats entre les deu de la nit i les dues de la matinada.
Els Mossos d’Esquadra han desplegat un operatiu especial que ha permès fer 1.390 proves d’alcoholèmia durant la nit, sense registrar-se víctimes mortals a la xarxa viària interurbana. A més, es van detenir 28 persones arreu de Catalunya per fets relacionats amb la revetlla.
El telèfon d’emergències 112 va experimentar un increment del 65 % en el nombre de trucades respecte a l’any anterior. Pel que fa a l’activitat sanitària, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va atendre vuit persones a les comarques del Penedès per cremades o altres afectacions causades per petards o fogueres.
També el Cos d’Agents Rurals va reforçar el dispositiu preventiu, amb 450 efectius i més d’un miler d’actuacions arreu de Catalunya per supervisar fogueres i controlar possibles incendis forestals. A més, diversos municipis de la vegueria, com Sant Quintí de Mediona o el Vendrell, van activar preventivament els seus plans de protecció civil en fase de prealerta.
El Govern ha valorat positivament el desenvolupament de la revetlla i ha destacat la col·laboració ciutadana, que ha ajudat a minimitzar els riscos en una de les nits més complexes de l’any per als serveis d’emergència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!- bombers
- Nit de Sant Joan
- Albinyana
- Argençola
- Avinyonet del Penedès
- Banyeres del Penedès
- Bellprat
- Bellvei
- Bonastre
- Cabrera d'Anoia
- Calafell
- Canyelles
- Capellades
- Carme
- Castellet i la Gornal
- Castellolí
- Castellví de la Marca
- Copons
- Cubelles
- Cunit
- El Bruc
- El Montmell
- El Pla del Penedès
- El Vendrell
- Els Hostalets de Pierola
- Font-rubí
- Gelida
- Igualada
- Jorba
- La Bisbal del Penedès
- La Granada
- La Llacuna
- La Pobla de Claramunt
- La Torre de Claramunt
- L'Arboç
- Les Cabanyes
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Masquefa
- Mediona
- Montmaneu
- Òdena
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Orpí
- Pacs del Penedès
- Piera
- Pontons
- Puigdàlber
- Rubió
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí de Tous
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida de Montbui
- Santa Margarida i els Monjos
- Santa Maria de Miralles
- Santa Oliva
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vallbona d'Anoia
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova del Camí
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès