Rodalies continuarà sent gratuït fins al 31 de març després que la xarxa no hagi pogut recuperar la normalitat. ACN
ACN |
Gelida
12-03-2026 15:39
La gratuïtat del servei de Rodalies s'allargarà fins al 31 de març, després que la xarxa no hagi recuperat la normalitat, tal com estava previst. Ho ha avançat el 3CatInfo i ho han confirmat fonts del Departament de Territori a l'ACN. Dimarts passat, la consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ja va apuntar la possibilitat que la mesura s'ampliés més enllà del 15 de març, la data que el Govern va fixar per a la restitució completa del sistema. La nova data de finals de març coincideix també amb la que la Generalitat i el Ministeri van fixar per resoldre la majoria de les incidències detectades a la xarxa arran de les revisions fetes després de l'accident ferroviari de Gelida.
La mesura compensatòria es va establir després del sinistre de Gelida, que va obligar a suspendre el servei a tota la xarxa de Rodalies. Tot i que inicialment només havia de durar un mes, des del 26 de gener fins al 26 de febrer, la gratuïtat va acabar allargant-se fins al 15 de març, quan l’executiu català va estimar que es podria recuperar la normalitat a tota la xarxa.
La realitat, però, és que la xarxa encara no ha pogut recuperar la normalitat. Encara hi ha trams sense servei a l'R3, l'R4, l'R8 i l'R15, i es mantenen més de 200 limitacions temporals de velocitat que causen demores habituals a la resta de línies.
Per tot plegat, els títols de Rodalies i Regionals continuaran permetent el viatge gratuït per la xarxa fins al 31 de març.
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!- Rodalies
- Albinyana
- Argençola
- Avinyonet del Penedès
- Banyeres del Penedès
- Bellprat
- Bellvei
- Bonastre
- Cabrera d'Anoia
- Calafell
- Canyelles
- Capellades
- Carme
- Castellet i la Gornal
- Castellolí
- Castellví de la Marca
- Copons
- Cubelles
- Cunit
- El Bruc
- El Montmell
- El Pla del Penedès
- El Vendrell
- Els Hostalets de Pierola
- Font-rubí
- Gelida
- Igualada
- Jorba
- La Bisbal del Penedès
- La Granada
- La Llacuna
- La Pobla de Claramunt
- La Torre de Claramunt
- L'Arboç
- Les Cabanyes
- Llorenç del Penedès
- Masllorenç
- Masquefa
- Mediona
- Montmaneu
- Òdena
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Olivella
- Orpí
- Pacs del Penedès
- Piera
- Pontons
- Puigdàlber
- Rubió
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Jaume dels Domenys
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí de Tous
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Ribes
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida de Montbui
- Santa Margarida i els Monjos
- Santa Maria de Miralles
- Santa Oliva
- Sitges
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vallbona d'Anoia
- Vilafranca del Penedès
- Vilanova del Camí
- Vilanova i la Geltrú
- Vilobí del Penedès





