ACN/ Xavi Toscano |
Vilafranca del Penedès
06-10-2019 11:46
La principal patronal catalana del vi, l’Associació Vinícola de Catalunya (AVC), es mostra “preocupada” per l’aplicació d’aranzels al vi que exporten als Estats Units. El vicepresident de l’associació, Xavier Cepero, ha explicat a l’ACN que l’aplicació d’aranzels “és un fre molt preocupant al consum” en un dels països que més importa els seus productes. De fet, els elaboradors de vi exporten gairebé el 70% de la seva producció. La patronal també ha afirmat que els productors es mostren “tristos” perquè tenen la sensació que són un “boc expiatori” en el conflicte d’Airbus. “Som un sector agrari que no tenim res a veure amb el negoci dels avions” ha dit Cepero.
L’Associació Vinícola de Catalunya també parla d’una situació “d’injusticia” respecte a d’altres països que exporten el mateix producte i als que el govern de Donald Trump no els hi aplicarà aranzels. “Inevitablement Catalunya sortirà perdent” ha admès el vicepresident de l’AVC.
Tot i la preocupació, l’AVC veu una porta d’esperança, i espera que no s’acabin aplicant els aranzels. Cepero ha confirmat que ja han fet el primer pas per posar-se en contacte amb altres patronals del mateix sector per “pressionar” i “evitar” que aquesta taxa s’acabi aplicant. “Confiem en que les administracions ens ajudin i ens defensin”, ha conclòs.
Més informació
A Eix Diari creiem que un periodisme de proximitat, independent i sense pressions és més necessari que mai. La nostra feina és explicar el que passa al teu voltant amb rigor i compromís, però només és possible amb el suport dels nostres lectors.
Si valores la nostra feina i vols que continuem oferint informació lliure i plural per a tot el territori, fes-te subscriptor avui. El teu suport fa la diferència.
Subscriu-te ara!Però si ara no et pots subscriure i vols seguir al dia de les notícies més importants, uneix-te als nostres canals:
Segueix-nos a WhatsApp! Segueix-nos a Telegram!