indústria

Imatge aèria de Vilanova i la Geltrú. Google Earth
Pla general

Què en farem de Vilanova i la Geltrú?

Què fa un Govern, a més de gestionar el dia a dia, si no prepara, proposa i concreta un futur millor per a la ciutat?

  • Francesc Vila i Albet |
  • 02-02-2022
Crisi a la indústria

Mahle, un exemple més de desindustrialització

Ja fa anys que a Catalunya anem perdent capacitat industrial, però cert és que cada cop són menys els recursos destinats a la indústria per part dels darrers governs de la Generalitat

  • Juan Luis Ruiz |
  • 19-11-2021
Idiada. Eix
Activitat econòmica

Volem prendre el tren del futur

Ocupació del sol amb més camions per ser un centre logístic com tants altres sense valor afegit, o esdevenir un centre punter a Europa apostant per la transformació verda que necessita el nostre planeta?

  • Dani Pernas i Ivan Faccia |
  • 26-07-2021
Manifestació contra el tancament de Saint-Gobain Glass. Joan Grífols
Crisi a la indústria

A la Vegueria Penedès, menys fotos i més pressupost

Cal passar a l'acció, deixar les fotos, deixar d'aprovar PR que es queden a l'oblit del Parlament. Ens calen modificacions de pressupostos, definir una partida pressupostaria per impulsar el Pla de Reindustralització del Penedès del que tothom parla. I això està en mans del Govern i dels diputats i diputades

  • Jaume Casañas |
  • 04-10-2020
Crisi a la indústria

La deslocalització industrial de l’Alt Penedès

La comarca de l'Alt Penedès, i el Penedès en general, s'enfronta a una profunda crisi industrial, concretada en el sector de components de l'automòbil que dóna feina de manera directa i indirecta a uns 2.500 treballadors a la comarca

  • Ramon Arnabat |
  • 02-10-2020
Territori

Actuar coordinadament i amb urgència

Cal posar-hi algun remei i fer-ho de manera coordinada, acceptant per part dels ajuntaments un treball que per delegació o per cessió faci que es pugui treballar amb una visió global i fins i tot amb una proposta de repartiment col·lectiva i ponderada de càrregues i beneficis

  • Sixte Moral |
  • 28-09-2020
PLA TERRITORIAL DE LA VEGUERIA PENEDÈS

Aprendre de la història

Si els càlculs, de l’informe sobre transport ferroviari de l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani 2018, són certs, l’any 2030, per la línia de rodalies: Sant Vicenç- el Vendrell-Vilafranca- Sant Sadurní- Gelida – Martorell-Castellbisbal, passaran més de 100 trens de mercaderies diaris

  • Pau Batlle Solé |
  • 27-09-2020
Alfisa, empresa dedicada a la fabricació de peces per a l'automòbil a Santa Margarida i els Monjos. Eix
Crisi a la indústria

O organitzem la Vegueria Penedès o ens quedem sense indústria

Ens trobem en una situació que era previsible amb els canvis en el sector de l’automòbil, especialment en la transició cap al vehicle elèctric i constatem un cop més que les institucions del Penedès estan descoordinades entre elles, sense objectius de futur clars i sense un lligam estret amb el Govern del país

  • Plataforma Pro Vegueria Penedès |
  • 16-09-2020
La Cristalera i l'Arboç. Eix
Pla Territorial de la Vegueria Penedès

Re-industrialitzar el Penedès

Es preveia la desaparició de les poques industries grans del territori? Provablement no ens ho esperaven amb la magnitud que està succeint. El que sí està clar és que, tot i ser ‘una mort anunciada’, ens ha agafat a tots amb els pixats al ventre

  • Pau Batlle Solé |
  • 15-09-2020
Rambla Principal. Eix
La ciutat que volem – III

'A la taula d’en Bernat qui no hi és no hi és comptat'

Alguna vegada els projectes de futur de Vilanova han contemplat “espais” urbans per a preveure el futur demogràfic de la ciutat; però si la ciutat no creix econòmicament: industria, comerç, mitjans..., amb quina demografia compten aquests plans de futur demogràfic?

  • Bienve Moya |
  • 03-02-2020



SEGUEIX-NOS

Si voleu rebre per e-mail les notícies de la setmana i la millor agenda cultural del cap setmana, apunteu-vos als nostres butlletins.

Butlletins gratuïts Subscriu-te ara!